Verhuurders - Wat te doen bij nieuwe schade?

Schade tijdens een boeking is voor niemand leuk. Mocht er schade plaatsvinden dan handelt Allianz deze voor je af. Een complete, duidelijke en tijdige aanmelding van de schade is daarvoor cruciaal. De belangrijkste punten van een goede aanmelding van nieuwe schade vind je hieronder:  

 

  1. Vraag de huurder jou direct te bellen als er schade ontstaat tijdens de boeking
  2. Registreer de schade - samen met de huurder - tijdens de check-out
  3. Bespreek duidelijk het ontstaan van de schade met de huurder (en meld dit in de check-out)
  4. Maak duidelijke foto’s en vanuit verschillende invalshoeken
  5. Check ook de velgen en de onderkant van de bumpers van het voertuig
  6. Gebruik een zaklamp of straatlantaarn als het donker is

 

Voorkomen is beter dan genezen.

Schade aan de auto kan je nooit 100% voorkomen. Een zorgvuldige start helpt wel. Zorg ervoor dat bij aanvang van de boeking eventueel reeds bestaande schade worden besproken en vermeld deze bij de check-in. Wijs met de vinger de bestaande schades aan de auto duidelijk aan. Bespreek daarnaast duidelijk en volledig de belangrijkste aspecten en instructies van de auto (brandstof, stuur, koppeling, etc.). Zo heeft de huurder zo veel mogelijk relevante informatie heeft om de auto aandachtig te besturen. Wijs bijvoorbeeld de huurder op het instellen van de spiegels (buitenspiegels en achteruitkijk spiegel).

 

Wat als er schade is en de auto terugkomt?

Zorg als eerste dat je altijd aanwezig bent bij de check-out. Neem ruim de tijd en raffel het niet af. Zorg dat jij en de huurder samen rustig en volledig de gehele check-out doorlopen. Bespreek bij constatering van schade het ontstaan ervan met de huurder en vraag deze om een kleine tekening te maken en vraag door als het niet duidelijk voor je is.  

 

Waarom is een goede aanmelding van nieuwe schades belangrijk tijdens de check-out?

Jij hebt als verhuurder direct baat bij een goede aanmelding en je bent verantwoordelijk voor het signaleren van de schade tijdens de check-out. Het juist invoeren van de gegevens komt de snelheid van afhandeling ten goede. Allianz belt je dan namelijk snel terug voor het plannen van een afspraak. Zo voorkom je onnodige vertraging en staat de auto snel bij de door Allianz voorgestelde garage voor reparatie.

 

Wat als ik de schade niet gezien heb?

Voor Allianz is het belangrijk dat aangetoond kan worden dat de schade tijdens de huurperiode is ontstaan. Het is daarom uiterst belangrijk dat de schade tijdens de check-out wordt ingevoerd. Constateer je toch schade na afloop van de boeking? Maak zo snel mogelijk (en binnen 48 uur na afloop van boeking) melding van de schade via support@snappcar.nl . Neem daarna direct contact op met de huurder. Wanneer jullie samen tot de conclusie zijn gekomen dat de schade tijdens de huurperiode is ontstaan, dan kunnen wij deze indienen bij Allianz. Wij sturen jullie dan een formulier wat jullie samen dienen in te vullen en welke wij meesturen bij het indienen van de schadeclaim.

Let op: schade die wordt geconstateerd buiten 48u na afloop van de boeking worden helaas niet meer in behandeling genomen.

 

Hoe verloopt de afhandeling van de schade daarna?

Na het afronden van de check-out door jou en de huurder wordt de nieuwe schade direct aangemeld bij Allianz. Je ontvangt per e-mail een bevestiging hiervan. Allianz neemt in de regel binnen enkele werkdagen per telefoon of e-mail contact met je op om schade te bespreken. Allianz informeert je over en verwijst je door naar het dichtstbijzijnde aangesloten schadeherstelbedrijf. Je kunt dan een afspraak maken met het schadeherstelbedrijf om de schade te laten repareren. Wanneer de schadeclaim volledig is afgehandeld ontvang je van SnappCar een bericht hiervan en brengen wij jou en de huurder op de hoogte van de financiële afhandeling (bijvoorbeeld het in rekening brengen van het eigen risico bij de huurder of het bedrag wat aan het schadeherstelbedrijf is uitgekeerd).

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support