Verhuurders - Dekking van de verzekering

Dit artikel heeft betrekking tot Verhuurders, voor het artikel voor Huurders klik hier.

De verzekering voldoet aan de eisen van de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorvoertuigen (WAM). De Casco dekking biedt dekking tegen nagenoeg alle plotselinge van buiten komende onheilen, zoals diefstal, verduistering en ruitbreuk. De auto is verzekerd tegen de verzekeringstechnische dagwaarde. 

Bij schade geldt een eigen risico, welke (indien van toepassing) doorbelast wordt aan de huurder. 

Verzekering tijdens de boeking
Tijdens de boeking is de SnappCar-verzekering van kracht. Deze gaat als het ware als een extra laagje over jouw verzekering heen, mocht er schade ontstaan tijdens de boeking dan wordt deze via onze verzekeraar (Allianz) afgehandeld. Op die manier blijft jouw no-claim korting beschermd. In principe is het niet nodig dit te melden aan de verzekeraar omdat jouw verzekeraar geen rol speelt tijdens een boeking. Wel kan het zo zijn dat jouw verzekering het expliciet niet toestaat om je auto te verhuren, dit kun je altijd controleren in jouw polis of door contact te leggen met je verzekeraar.

Wat als er schade ontstaat tijdens een boeking?
De meest voorkomende schades vallen onder de dekking van de verzekering, omdat deze zijn veroorzaakt door van buitenkomend onheil bijv. een kras of deuk. Houdt er rekening mee dat sommige onderdelen onderhevig zijn aan slijtage en er sprake is van afschrijving. Bijv. een lekke band, deze schade kun je bij ons indienen en de band zal worden vervangen. Je krijgt deze vergoed op basis van de status van de oude band. Dit wordt door de verzekering bepaald aan de hand van de profieldiepte. 

Technische schade wordt door Allianz niet vergoed omdat dit bijna altijd door slijtage/ouderdom van het voertuig komt. Mocht er er sprake zijn van een technisch mankement, bijv. een kapotte dynamo, dan wordt de auto op onze kosten afgesleept naar jouw garage. De kosten van de reparatie zijn echter voor jouw rekening. Het is de verantwoordelijkheid van de verhuurder om er voor te zorgen dat de auto goed onderhouden is met goed werkende onderdelen, natuurlijk kan er 'verborgen' slijtage zijn maar dat kunnen we dan niet op de huurder afschuiven.

Lees ook eens onderstaande artikelen voor meer informatie:

Schade & pech

Samenwerking Allianz

Eerste keer verhuren: hoe werkt het?

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk