Verhuurders - Tijdens de boeking - Verlengen en terugbrengen

Het is voor de huurder mogelijk om een boeking te verlengen. Dit kan nodig zijn door onverwachte omstandigheden (bijv. een flinke file) en de huurder daarom jouw auto langer nodig heeft. Met een verlenging van de boeking loopt de verzekering langer door. Wel zo’n prettig gevoel voor jou als verhuurder. De belangrijkste punten van een verlenging vind je hieronder:  

  1. Een huurder kan een boeking verlengen (dit kan eenmalig, dus niet vaker).
  2. De huurder moet een verlenging aanvragen via SnappCar.nl.
  3. Jij als verhuurder dient - mits akkoord - de verlenging te accepteren.
  4. De huurder moet de verlenging z.s.m. na acceptatie betalen. Alleen dan is de verlenging correct geadministreerd.
  5. Bovenstaande stappen dienen genomen te worden voor de eindtijd van de initiele boeking.

Waarom is een goede verlenging belangrijk?

Een goede verlenging is cruciaal voor de verlenging van de verzekering van jouw auto. Een mislukte verlenging levert gedoe voor iedereen op. Het vergt tijd om gebruikers tijden, gereden kilometers en financiële aspecten netjes te administreren.

Wanneer bespreek ik een verlenging?

Voorkomen is beter dan genezen. Het is daarom raadzaam bij de start van elke boeking altijd duidelijk de wens tot een verlenging expliciet te polsen bij de huurder. Geef ook duidelijk aan als de auto op tijd retour moet zijn (voor bijvoorbeeld eigen gebruik of een andere huurder).

Wat is het belangrijkst?

Duidelijke en tijdige communicatie tussen huurder en verhuurder is cruciaal. Doe dit telefonisch en een paar uur voor het einde van de boeking. Belangrijk: de huurder dient de betaling van de verlenging te doen uiterlijk 1 uur vóór het einde van de initiële huurperiode. Alleen dan is de verlenging correct geadministreerd.

Hoe betaalt de huurder?

De huurder betaalt de verlenging net zoals een boeking. Dit kan via iDeal of credit-card. Vraag expliciet of de huurder kan betalen via mobiele telefoon en/of de huurder het betaal bank apparaatje (bijv. random reader) mee heeft.  

Wat als de verlenging mislukt?  

Stuur als eerst ons support team z.s.m. een email als de verlenging van de boeking niet goed is gegaan. Doe dit o.v.v. “Verlenging Boeking Nummer ######” zodat ons support team snel op de hoogte is. Zorg als tweede ervoor dat de huurders snel nieuw huurverzoek indient. Na jouw snelle acceptatie kan de huurder ook direct betalen. Direct telefonisch contact is slim in dit soort situaties.

Terugbrengen

Aan het eind van de boekingsperiode moet de huurder de auto weer bij jou terugbrengen en kunnen jullie de check-out afronden. De check-out kan ook eerder worden gedaan als de huurder eerder terugkomt. Na afloop van de boeking heb je maximaal 48u om de check-out af te ronden. Daarna wordt de boeking gesloten en kan deze niet meer gewijzigd worden.

Zie ook: Na de verhuurperiode - Check-out en uitbetaling



Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk