Verhuurders - Wat te doen bij schade?

Wat te doen bij schade?

Mocht het voorkomen dat de huurder terugkomt met een schade aan de auto dan kunnen we deze voor je in behandeling nemen. Na afloop van de huurperiode doorloop je samen met de huurder de check-out en noteren jullie de nieuwe schade met een foto en een korte omschrijving. Na acceptatie door beide partijen wordt  automatisch een schaderapportage naar ons Community Support Team en onze verzekeraar gestuurd.

Ons Support team zal na ontvangst van het bericht contact met je opnemen om uit te leggen hoe de verdere afhandeling in zijn werk gaat. Alleen in geval van een aanrijding met tegenpartij is het de bedoeling dat de huurder het Europees Schadeformulier invult. 

Meer informatie over het invullen van het schadeformulier vind je hier: Europees Schadeformulier

Bijkomende acties - Afsluiten van de boeking

Normaal gesproken komt de huurder de auto terugbrengen en kunnen jullie de huur afsluiten middels een controle van de auto, het noteren van het brandstofniveau en aantal gereden kilometers. Wanneer de auto via een transport wordt afgesleept is dit vaak niet (op tijd) mogelijk.

Het is verstandig om af te spreken met de huurder op welke wijze deze controle alsnog plaatsvindt, zodat jullie de verdere afhandeling kunnen afstemmen. 

Uitbetaling schadebedrag

Zodra wij de factuur van het schadeherstelbedrijf hebben ontvangen, maken wij het schadebedrag aan jou over. Hiermee kun jij de factuur betalen. Wanneer de schade via de verzekeringsmaatschappij wordt geregeld en er is sprake van een bij hen aangesloten schadeherstelbedrijf, dan wordt de factuur rechtstreeks vanuit de verzekeraar betaald. Achteraf brengen wij, indien van toepassing, het eigen risico bij de huurder in rekening.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk