Verhuurders - Huurverzoek ontvangen

Wanneer een huurder jouw auto wil huren, kan hij een huurverzoek indienen. Je ontvangt hiervan zowel per SMS als per e-mail een bericht van ons met de vermelding van de huurperiode en verhuuropbrengst.

Je kunt het verzoek accepteren of afwijzen, indien je meer informatie van een huurder wilt kun je via de berichtenfunctie nog contact leggen via Mijn SnappCar > Berichten. Wanneer je het huurverzoek wilt accepteren klik je hiervoor op de desbetreffende button. De huurder ontvangt dan per e-mail een link waarmee hij/zij de betaling kan doen.

Let op: kloppen de tijden van de boeking niet helemaal en wil je dit wijzigen? Regel dit dan voordat de huurder betaalt. De huurder kan dan een nieuw verzoek met de juiste tijden indienen.

Na betaling van de transactie is de boeking definitief. De auto is dan niet meer beschikbaar voor anderen, je hoeft niet zelf je beschikbaarheid aan te passen dit gaat automatisch. De tijden van een boeking kunnen dan ook niet (meer) worden aangepast. 

Automatische huurverzoeken
Ons systeem gaat automatisch op zoek naar alternatieven voor de huurder wanneer een verhuurder binnen 4 uur geen reactie heeft gegeven op een huurverzoek. We doen dit om teleurstelling bij huurders te voorkomen en zo de kans op een auto voor hen te vergroten.

Wanneer jouw auto wordt geselecteerd als alternatief, dan ontvang je hiervan een "automatisch huurverzoek". Wanneer jij dit huurverzoek hebt geaccepteerd, wordt deze als alternatief aangeboden aan de huurder. Het kan dus voorkomen dat deze de boeking alsnog annuleert, omdat het alternatief niet voldeed aan de wensen van de huurder. 

Je kunt dit ook uitzetten, jouw auto is dan niet meer beschikbaar voor automatische huurverzoeken.
 
Dit kan via Mijn Profiel > Mijn Accountgegevens > kies Nee bij Automatische huurverzoeken > Opslaan!
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk