Verhuurders - Wat moet ik doen als ik een bekeuring uit het buitenland ontvang?

Het verwerken van buitenlandse bekeuringen is in een aantal gevallen anders. Belangrijk is, na controle of de bekeuring tijdens de verhuurperiode is gereden, of de brief die je hebt ontvangen ook de daadwerkelijke beschikking is. Dit kun je herkennen aan de vermelding van een bedrag (de hoogte van de boete).

Het kan voorkomen dat je eerst een formulier dient in te vullen of jij de bestuurder was van de auto ten tijde van de verkeersovertreding. In dat geval is het handig als je even contact opneemt met de huurder zodat hij of zij het formulier kan invullen. Je ontvangt dan later de echte bekeuring.

Op het formulier vul je de gegevens als eigenaar van de auto in. Vervolgens stuur je dit als scan naar de huurder (zijn of haar emailadres kun je terugvinden op het SnappForm). Onderstaande tekst kun je, bijvoorbeeld, toevoegen in de mail naar de huurder.

Onlangs ontving ik een verkeersboete uit het buitenland. Uit de datum en tijd maak ik op dat jij toen via SnappCar in mijn auto reed. Ik heb vanuit mijn kant alle informatie ingevuld en de verantwoordelijkheid ligt nu bij jou om het verder af te handelen met de betreffende autoriteiten. Ik heb SnappCar in de cc gezet zodat zij zich bewust zijn van de gang van zaken. Graag wil ik je verzoeken zo spoedig mogelijk het formulier op te sturen en mij hiervan op de hoogte te stellen.

Tip: Gebruik de gratis app Scannable om een scan te maken met je smartphone (te downloaden in de App Store en Google Play).

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk