Verhuurders - Wat te doen bij pech?

Tijdens de huurperiode is jouw auto verzekerd voor pech onderweg, mocht de huurder onverwachts stil komen te staan of problemen met de auto ervaren tijdens het rijden.

Pechhulp inschakelen

Wanneer de huurder onverhoopt met pech komt te staan zal deze contact opnemen met de pechdienst Allianz Global Assistance (AGA) door te bellen met 030 208 7011 en optie 1 te kiezen. De medewerkers van de alarmcentrale vragen de huurder naar de locatie en een omschrijving van het probleem. Wanneer nodig zorgen zij dat de wegenwacht naar de locatie gaat om een diagnose te doen en om te bekijken of het probleem ter plaatse te verhelpen is. Wanneer de auto niet verder kan rijden zal deze worden afgesleept, ons Community Support team zal in dat geval contact met jou opnemen om na te vragen naar welke garage de auto gesleept mag worden. Veelal is dit jouw eigen autodealer of de garage waar jouw auto in onderhoud is.

In veel gevallen is er echter sprake van een technisch of mechanisch mankement als gevolg van slijtage en kan de auto na reparatie weer de weg op. Dit soort mankementen vallen niet onder de dekking van de All Risk verzekering en reparatiekosten zijn dan ook voor jouw rekening als verhuurder. Sleepkosten en inzet van de pechhulp (en eventueel vervangend vervoer) zijn voor onze rekening.

In geval van pech zul je altijd een bericht van ons Community Support Team ontvangen.

 

Restitutie huurder
Wanneer er pech is ontstaan vanwege achterstallig onderhoud en de huurder heeft de auto niet de gehele huurperiode kunnen gebruiken, dan zullen jullie hier zelf een oplossing voor moeten vinden. Je kunt bijv. de huurder een deel van de huur terugbetalen. Indien jullie er onderling niet uit komen kun je contact opnemen met ons Community team.

 

Afsluiten boeking
Normaal gesproken komt de huurder de auto terugbrengen en kunnen jullie de huur afsluiten middels een controle van de auto, het noteren van het brandstofniveau en aantal gereden kilometers. Wanneer de auto via een transport wordt afgesleept is dit vaak niet op tijd (de boeking wordt automatisch 48u na het einde gesloten) mogelijk. 

Het is verstandig om af te spreken met de huurder op welke wijze deze controle alsnog plaatsvindt, zodat jullie de verdere afhandeling kunnen afstemmen. 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk