Voorkomende problemen bij registratie

Soms gaat er wat mis bij het uploaden en controleren van je rijbewijs. Hieronder de meest voorkomende problemen:

Upload rijbewijs lukt niet

Voor het uploaden van je rijbewijs kun je het best een JPEG bestand van maximaal 2Mb gebruiken. Om de afbeelding duidelijk weer te geven raden wij je aan om het rijbewijs te scannen (i.p.v. een foto). Je moet zowel de voorkant als achterkant van je rijbewijs uploaden.

De upload wordt afgewezen

Wanneer de upload wordt afgewezen, is dit meestal omdat de foto/ scan niet goed leesbaar is. Wellicht staat het legitimatiebewijs niet volledig op de foto of is deze niet scherp genoeg. Het kan ook zijn dat je rijbewijs niet meer geldig is. Controleer daarom ook altijd de verloopdatum even. Wanneer je een nieuwe scan of foto hebt gemaakt die aan de verweisten voldoet, kun je deze uploaden via je profiel.

Papieren rijbewijs

Heb jij nog een Nederlands papieren rijbewijs? Dan werkt het uploaden nét even anders. De linkerkolom, met jouw pasfoto erop, kun je gebruiken om te uploaden als voorkant van het rijbewijs. De middelste en rechterkolom kun je op één afbeelding zetten en gebruiken als achterkant van het rijbewijs. Omdat een papieren rijbewijs vaak verouderd is, bestaat de kans dat de afbeelding niet goed kan worden afgelezen. Dit voorkom je door een duidelijke scan te maken (i.p.v. een foto).

Geen EU-rijbewijs

Om je bij SnappCar te registreren heb je een Nederlands rijbewijs nodig of een rijbewijs uit een ander Europees land. Met andere rijbewijzen of een internationaal rijbewijs kun je je helaas niet registreren. Dit heeft te maken met de verificaties die wij uitvoeren.

Betaling wordt afgewezen

Wanneer je hebt gekozen voor de verificatie door middel van de 1 cent betaling, dan wordt deze afgewezen wanneer de naam op jouw bankpas niet overeenkomt met de naam in jouw profiel. Je kunt de betaling dus alleen doen met een bankpas die op jouw naam staat.

Facebookverificatie wordt afgewezen

Het kan voorkomendat de Facebookverificatie mislukt, omdat de automatische controles onvoldoende informatie kunnen aflezen. Is dit het geval? Maak dan gebruik van de 1 cent verificatie of neem contact op met ons Support team.



Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk