Verhuurders - Algemeen boetebeleid voor verhuurders

SnappCar boetebeleid voor Verhuurders

Om deel te nemen aan SnappCar geef je jouw akkoord op de Algemene Voorwaarden. Hierbij inbegrepen zijn onderstaande boetes, die zijn bedoeld om ongemak voor zowel de verhuurder als de huurder te minimaliseren.

SnappCar annuleringskosten en boetes bij Boekingen

Reden

Kosten

Boeking annuleren voor betaling

€0 geen kosten

Betaalde boeking annuleren om een boeking te wijzigen

€0 huurder krijgt direct een refund

Boeking annuleren na betaling

meer dan 24 uur voor aanvang van de boeking €10

minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking €75

Niet aanwezig bij aanvang van de boeking

€25 boete - huurder krijgt volledige restitutie

Auto is niet in bruikbare conditie bijv.  vanwege achterstallig onderhoud

Huurder krijgt (gedeeltelijke) restitutie - geen uitkering van (een deel van) de huuropbrengst


Waarom moet
ik een boeking annuleren als de huurder wilt wijzigen?

Wanneer je een betaalde boeking annuleert om te wijzigen, dan moet de huurder zelf een nieuwe boeking indienen. Wanneer de huurder annuleert worden er automatisch annuleringskosten in rekening gebracht en word jij als verhuurder in sommige gevallen uitbetaald. Dit is een automatisch proces dat wij niet kunnen omdraaien. Daarom is het van belang dat je als verhuurder de boeking annuleert zodat de huurder opnieuw een verzoek kan indienen en het geld krijgt teruggeboekt.

Verwerking van bekeuringen

Een bekeuring wordt altijd eerst aangeboden door de verhuurder, hierbij geef je de bekeuring en jouw bankgegevens door aan de huurder. De huurder dient de bekeuring vrijwel direct aan je te betalen. Indien je geen duidelijke reactie of geld van de huurder ontvangt kun je de bekeuring naar ons Community team doorspelen. Stuur dan een kopie van de bekeuring (voor- en achterkant!) naar support@snappcar.nl o.v.v. het boekingsnummer. Wij zullen de bekeuring dan incasseren en de huurder (tijdelijk) deactiveren.

Let op: het is als verhuurder je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de bekeuring op tijd betaald wordt aan de desbetreffende instantie. SnappCar kan alleen de oorspronkelijke bekeuring in behandeling nemen, we zijn niet gemachtigd om verhogingen te incasseren.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk