Verhuurders - Wat is het digitale SnappForm?

Wanneer een huurder jouw auto huurt via SnappCar, dan sluit je een overeenkomst met de huurder. De boeking verloopt dan volledig via ons platform en jouw auto is verzekerd tijdens de in de boeking vermelde data en tijden. Deze boekingsgegevens kun je ook terugvinden in Mijn SnappCar.

Het is belangrijk dat zowel de huurder als verhuurder voorafgaand aan de boeking de status van de auto vastleggen. Dit doe je via het digitale SnappForm - een serie online vragen die samen de status van de auto definiëren.

Wanneer de boeking bijna gaat beginnen (30 minuten van te voren) ontvangen jullie beiden van ons via SMS en e-mail met een uitnodiging de check-in te starten. Hier geef je het brandstofpeil, de kilometerstand en eventuele (bestaande) schade aan als verhuurder controleer je ook het rijbewijs van de huurder. Dit is de overeenkomst die jullie allebei moeten accepteren voordat de huur echt van start kan gaan.

Het digitale SnappForm vul je beiden in bij de sleuteloverdracht én na de huurperiode. Aan het eind van de boeking doe je de check-out wat feitelijk hetzelfde is. Indien er schade aan de auto is ontstaan kun je dit nu melden en wij handelen het daarna verder af.

Je hebt geen app nodig om de check-in/check-out te voldoen maar wel een internetconnectie en een smartphone of desktop/laptop bij de hand. Ook zul je moeten inloggen in jouw SnappCar account om de stappen te kunnen doorlopen.

We hebben een Helpcenter-artikel klaargezet waarin je stap-voor-stap kunt lezen hoe het werkt.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk