Verhuurders - Wat is de status van mijn boeking?

De status van jouw boeking kun je terugvinden in Mijn SnappCar – Mijn verhuur. Nog openstaande huurverzoeken of boekingen waarvan de huurperiode nog niet is gestart zijn tevens terug te vinden in het Dashboard. Een boeking kan één van de volgende statussen hebben:

In behandeling

Je hebt een huurverzoek ontvangen, maar nog geen reactie gegeven. Je kun het huurverzoek accepteren of afwijzen, het is prettig voor de huurder wanneer je in beide gevallen een persoonlijk bericht meestuurt.

Afgewezen

Je hebt het huurverzoek afgewezen.

Geaccepteerd

Je hebt het huurverzoek geaccepteerd. Het is nu wachten op de betaling van de huurder, dan is de boeking definitief!

Verlopen

Je hebt een huurverzoek ontvangen, maar niet gereageerd en de begintijd van de huurperiode is al verstreken. Wil je de boeking alsnog door laten gaan? Dan kan jouw huurder gewoon een nieuw huurverzoek insturen voor een later tijdstip.

Betaald

De huurder heeft de boeking betaald, de boeking is nu definitief! Je hebt inmiddels ook een e-mail van ons ontvangen met daarin de link naar het digitale SnappForm. 30 minuten voordat de huur begint kun je deze gaan invullen.

Huurperiode gestart

Jouw auto is inmiddels opgehaald, de huurperiode is begonnen! Wil jouw huurder de auto langer houden? Met jouw akkoord is dit mogelijk, de huurder kan de verlengen regelen via Mijn SnappCar. Een boeking kan eenmalig verlengd worden.

Huurperiode geëindigd

De huurperiode is afgelopen, nu nog even de kilometerstanden invullen en een review schrijven. Heb je een leuke ervaring met jouw huurder? We horen het graag!

Transactie voltooid

De huurperiode is afgelopen, jij hebt de verhuuropbrengst ontvangen en een eventuele kilometervergoeding. Je kunt deze gegevens terugvinden in de boekingsinformatie bij Mijn verhuur. Op naar de volgende verhuur!

Geannuleerd

De boeking is geannuleerd. Dit kan zowel door jezelf, de huurder of SnappCar zijn gedaan. Waarom jouw boeking is geannuleerd kun je teruglezen in de e-mail die je van ons hebt ontvangen. Het annuleren van een betaalde boeking kan kosten met zich meebrengen. Deze vind je terug in ons boetebeleid.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk