Digitale SnappForm - Hoe werkt het? - Huurders

>>>Het digitale SnappForm is gelanceerd!<<<

Eindelijk, het digitale SnappForm is er! Maar hoe werkt het precies? Hier vind je een stap-voor-stap uitleg van ons nieuwe en verbeterde SnappForm.

Check - In

Ongeveer 30 min voordat de boeking begint krijg je een SMS en e-mail van ons om de check-in te beginnen. Waarschijnlijk heeft de eigenaar al een aantal dingen ingevuld zoals kilometerstand, schades en het brandstofpeil.

  1. Controleer de boeking details en klik op Start
  2. Accepteer de vooraf ingevulde informatie door op Ja te klikken of kies Nee als er iets niet klopt en vul een nieuw voorstel in.

Als je Nee kiest en een nieuw voorstel indient moet de verhuurder dit accepteren, jullie blijven heen-en-weer gaan totdat er een overeenkomst is.

  1. Als alles in orde is ontvang je de sleutels, kies Ja als je ze in ontvangst hebt genomen en dan pas start de boeking.
  2. In het laatste scherm zie je hoe lang de boeking nog duurt, kun je verlengen, een extra bestuurder toevoegen of een schade melden.

LET OP: de verzekering start pas wanneer je de sleutels ontvangt van de verhuurder, zorg er daarom voor dat alle data correct is en dat je het ‘ontvang de sleutels-bericht’ krijgt. Neem de sleutels niet aan wanneer de check-in nog niet is afgerond (vanwege bv. onenigheid) de auto is dan niet verzekerd. De check-in is compleet als je het volgende scherm ziet:

DS_akkoord_H

---------------------------------------------------------------------------------------------

Check - Out

Aan het eind van de boeking ontvang je weer een SMS (en een e-mail) om de boeking te sluiten. Samen met de verhuurder controleer je de auto en bevestig je dat de status van de auto. In geval van schade voegen jullie deze toe. Let op: je hebt 48una het einde van de boeking om de check-out te voldoen, daarna wordt de boeking automatisch gesloten.

Opnieuw komen de volgende stappen voorbij:

  1. Begin de check-out door op Beëindig boeking te klikken
  2. Vul de huidige KMstand in en kies Volgende

LET OP: brandstof is iets dat jullie onderling regelen, je brengt de auto altijdmet hetzelfde brandstofniveau terug als dat je hem meekreeg. Als hier een verschil is maak je het bedrag over naar de verhuurder of betaal het verschil contant.

  1. Ga door naar de schades, controleer of er geen nieuwe schades zijn en bevestig de status van de auto door op Ja te klikken. In geval van nieuwe schade kies je Nee en voeg je de nieuwe schade toe. Een schaderapport wordt direct naar ons Community Support Team verzonden. Kies Compleet om door te gaan.
  2. Sluit de boeking door te bevestigen dat je de sleutels hebt terug gegeven, sluit af door een review te schrijven.

En je bent klaar!

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk