Verhuurders - Check-out en uitbetaling

Check-out

Wanneer het einde van de boeking nadert ontvang je van ons een e-mail met het verzoek tot check-out. Zodra de huurder terug is doorloop je dit samen net als de check-in. Jullie hebben 48u om de check-out te volbrengen daarna wordt deze automatisch gesloten, indien 1 van beiden niets invult wordt de informatie van de ander als waarheid overgenomen.

Voor een handleiding van het Digitale SnappForm > klik hier!

Controle van de auto

Allereerst de controle van de auto. Loop even een rondje, samen met de huurder, om de auto heen om te controleren. Gebruik indien nodig een zaklampje om de auto goed te kunnen bekijken. Of spreek af het in daglicht samen te controleren.

Is de auto in orde? Top! Dan hoef je geen schades toe te voegen. Toch iets ontdekt? Voeg dan de schade toe d.m.v. een foto en korte omschrijving.

Kilometerstand en brandstof

Na de controle van de auto bekijk je de huidige kilometerstand en het brandstofniveau. Deze voer je in via de check-out en je geeft een akkoord dat de huurder de auto met voldoende brandstof heeft teruggebracht. Als de huurder dit niet gedaan heeft maak je een afspraak om het op te lossen - dit kan een contante betaling zijn of bijvoorbeeld via bankoverschrijving.

Voor meer informatie over Brandstof & Kilometers > klik hier!

Review

Nadat de check-out is afgerond kun je ook een review voor de huurder achterlaten. Dit is belangrijk omdat zo andere verhuurders ook een inschatting van de huurder kunnen maken.

Heb je een negatieve ervaring gehad maar wil je dit niet openbaar delen? Stuur dan een bericht naar support@snappcar.nl o.v.v. 'Negatieve ervaring'.

Uitbetaling

Wanneer de check-out is afgerond door beide partijen wordt de uitbetaling na 5 werkdagen volbracht. Zorg ervoor dat in jouw account ook je bankgegevens zijn opgeslagen anders kunnen we niet uitbetalen.

Je kunt dit wijzigen/toevoegen via Mijn Profiel > Mijn gegevens > Bankgegevens > Opslaan!

Schade

Het kan natuurlijk voorkomen dat er schade is ontstaan tijdens de boeking. In dat geval vermeld je dit tijdens de check-out en d.m.v. foto's en omschrijving laat je aan ons zien wat er aan de hand is. Wanneer een schade wordt gemeld gaat dit direct naar onze verzekeraar Allianz door.

Wij melden de schade aan en Allianz neemt daarna contact met jou en de huurder op voor verdere afhandeling.

Voor een uitgebreide uitleg over Schade > klik hier!

Pech

Wanneer er onderweg pech is ontstaan zijn er twee mogelijke scenario's: of de auto is door de pechhulp gerepareerd onderweg of de auto moest worden afgesleept.

Indien dat laatste van toepassing is kun je de check-out pas doen wanneer de auto bij jouw garage is afgeleverd. Dat betekent ook dat je nog even contact met de huurder moet leggen m.b.t. brandstof.

Zijn de 48u voor check-out verstreken maar heb je nog niet uitgecheckt? Stuur dan een berichtje naar support@snappcar.nl o.v.v. 'Afronden boeking XXXXXX pech' met daarin de kilometerstanden etc.

Voor meer informatie over Pech > klik hier!

Onenigheid

Is er tijdens de boeking iets gebeurd waar jullie onderling niet uit kunnen komen? Neem dan contact op met support@snappcar.nl o.v.v. 'Onenigheid boeking XXXXXX' en leg de situatie uit. Wij zullen dan ons best doen om te bemiddelen om tot een goed einde te komen.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk