In de meeste gevallen kunnen huurders de boeking zelf wijzigen, in sommige gevallen kunnen wij hierbij helpen.
Boeking verlengen
Een boeking verlengen kunnen huurders zelf doen via hun Snappcar account door op de knop 'boeking verlengen' te klikken. Dan wordt het verzoek de boeking te verlengen naar de verhuurder verstuurd. Deze kun je als verhuurder accepteren of weigeren. Wanneer de verlenging is geaccepteerd en de huurder heeft de eventuele extra kosten betaalt, is de nieuwe eindtijd bevestigd. De boeking kan meerdere keren verlengd worden, zolang je als eigenaar hiermee akkoord gaat. Het is enkel mogelijk de boeking te verlengen zolang de huurperiode nog loopt. Wanneer deze is afgelopen is het niet meer mogelijk de boeking te verlengen en zal de huurder een nieuw boekingsverzoek moeten uitsturen voor de resterende tijd. je een nieuwe boeking moeten maken.
Boeking vervroegen of inkorten
Het is ook mogelijk voor huurders een boeking te vervroegen of in te korten. Ook hier ontvang je een verzoek van, het is aan jou als verhuurder of je dit wil accepteren of weigeren. Mocht de huurder de boeking vervroegen en de extra tijd telt valt buiten de huurtijd waar al voor is betaald, ontvang je het bedrag van de originele boeking plus de extra tijd. Mocht de huurder de boeking willen inkorten, dan blijven jouw inkomsten hetzelfde.
Extra bestuurders aan de boeking toevoegen
Het is mogelijk voor huurders om extra bestuurders aan de boeking toe te voegen. Dit kan enkel wanneer de extra bestuurders ook een volledig geverifieerd SnappCar account hebben; zo kunnen we de veiligheid van SnappCar waarborgen. Wanneer de boeking is bevestigd, kan de huurder in de boeking kiezen voor: 'Voeg een extra bestuurder toe'. Daar kan het e-mail adres ingevoerd worden van de extra bestuurder en wordt deze officieel toegevoegd zodat ook de extra bestuurder verzekerd rijdt.