Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Algemene voorwaarden

In dit artikel leggen we uit wat de rol van SnappCar is wanneer er een transactie wordt gedaan via onze website. Je vindt er ook links naar onze algemene voorwaarden, annulerings- en boetebeleid en privacy beleid. 

 

Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedereen die gebruik maakt van onze service voor het huren, en/of verhuren van een auto. De voorwaarden accepteer je bij registratie op ons platform en bij het maken van een boeking via onze website of mobiele app. 

Wij raden je aan deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen, zodat je weet welke rechten en plichten je hebt ten aanzien van het gebruik van SnappCar

Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden.

 

Positie van SnappCar als digitaal platform

SnappCar is eind 2011 opgericht en heeft een nieuwe en innovatieve dienst ontwikkeld; een platform (website + app) waarop particulieren hun eigen auto kunnen delen.

SnappCar biedt een dienst aan die bestaat uit het aanbieden en faciliteren van een internetplatform waarop het verhuren van auto's tussen particulieren mogelijk wordt gemaakt. De personen die deel uitmaken van de boeking, de huurder en de auto-eigenaar, staan samen in een juridische overeenkomst, aangeboden door het platform SnappCar. 

SnappCar is geen (juridische) partij bij of ten aanzien van de wederzijds gesloten huurovereenkomst. Daarnaast sluiten zowel de huurder als de autobezitter de verzekeringsovereenkomst gelijktijdig met het sluiten van de (huur)overeenkomst. SnappCar is ook in deze geen (juridische) partij.

 

Boetebeleid en annuleringen

Bij het huren van een auto op SnappCar ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Hierin staan ook de regels voor het annuleren van een boeking en het algemene boetebeleid. De specifieke kosten die in werking treden vind je hier. Boetebeleid en Annuleringskosten.

 

Klachten of conflicten 

Het is gebruikelijk dat huurders en verhuurders contact met elkaar onderhouden over nieuwe, lopende of historische boekingen. Dit kan via de Berichten op de website, in de app, of door gebruik te maken van de contactgegevens uit de boeking. 

Ook als er een conflict ontstaat tussen de huurder en de verhuurder, dan gaan wij ervan uit dat er onderling naar een passende oplossing wordt gezocht. Mocht dit niet lukken, dan kan het conflict worden voorgelegd aan SnappCar. Wij houden zoveel mogelijk rekening met beide kanten van de zaak. Ons uitgangspunt is om eerlijk te bemiddelen tussen huurder en verhuurder. Lees onze verzekeringsvoorwaarden en algemene voorwaarden goed door om te weten waar je voor gedekt bent, en wat er tussen jou en de huurder/verhuurder opgelost moet worden. 

 

Privacy

Bij SnappCar is betrouwbaarheid en veiligheid erg belangrijk. Jouw privacy is belangrijk voor ons, dus willen wij je graag informeren over hoe we persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken. Voor meer informatie en contactgegevens kun je hier ons Privacybeleid en Cookiebeleid lezen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 4 van 10