Hoe verleng ik een boeking?

Je kunt maximaal één keer een boeking verlengen. Dit kan nodig zijn als je bijvoorbeeld in een lange file staat en niet op tijd terug kunt zijn. Een boeking verlengen gaat als volgt: 

  • Contact opnemen met de verhuurder 

Bel op tijd (minimaal één uur voor het einde van de boeking) met de verhuurder om goedkeuring te vragen voor een verlenging.

  • Verlenging aanvragen

      • Na akkoord van de verhuurder verstuur je via de website een verlengingsverzoek. Ga naar Mijn ritten > Boekingen > Open de desbetreffende boeking > Klik op Verlengen. Voer hier de nieuwe eindtijd en eventueel een nieuwe datum in.
      • Gaat de verhuurder niet akkoord met het verlengingsverzoek, dan dien je de auto gewoon in te leveren op het tijdstip zoals vastgelegd in de boeking. De verhuurder heeft mogelijk een andere huurder of heeft zelf de auto nodig.  
  • Betalen 

Betaal na acceptatie van de verlenging door de verhuurder zo snel mogelijk via de betaallink in de e-mail of via de website in je boekingsoverzicht.

Let op: De auto, jij als huurder, en je inzittenden zijn door Allianz verzekerd voor de looptijd van de initiële boeking. Daarom is het van belang dat de verlenging ruim vóór de eindtijd van de boeking is goedgekeurd en verwerkt. Lukt dit niet voor de eindtijd dan is verlenging niet mogelijk.

Wanneer een verlenging niet lukt
Verlengingen die niet of niet juist zijn gedaan leveren onnodige en ongewenste administratie en kosten met zich mee. Naast een extra incasso en mogelijke foutieve kilometer berekeningen levert het gedoe op. Dit kost jou als huurder extra tijd en geld.  

Lukt het niet de verlenging te voltooien voor het einde van de officiële boeking? Stuur dan z.s.m. een nieuw huurverzoek naar de verhuurder en betaal zo snel mogelijk na acceptatie van de verhuurder. Duidelijk en direct telefonisch contact is hier ook erg belangrijk. Zorg ook dat je de initiële boeking netjes uitcheckt en de nieuwe boeking ook weer incheckt.