Hoe wijzig ik een boeking?

Huurverzoek wijzigen

Wanneer de ophaal - en terugbrengtijden van een boeking niet kloppen of de boeking moet bv. een dag eerder beginnen dan moet deze gewijzigd worden. Dit kan alleen door een boeking te annuleren en een nieuwe boeking aan te vragen. De tijden van een huurverzoek kunnen namelijk niet worden aangepast nadat deze is verzonden. Het is wel mogelijk om een bestaande boeking te verlengen. Lees hier hoe het werkt met verlengen.

Het annuleren van een boeking is online mogelijk via Mijn ritten > Mijn boekingen > klik op de desbetreffende boeking > kies Annuleren.

Betaalde boeking wijzigen

Wil je de tijden aanpassen van een boeking die al betaald is? Neem dan contact op met de verhuurder. In dit geval moet deze de boeking annuleren. Op deze manier krijg je automatisch het geld teruggeboekt. Je kunt dan een nieuw een verzoek indienen.

Betaalde boeking annuleren

Mocht je een betaalde boeking willen annuleren dan zijn hier kosten aan verbonden. Bij een annulering met meer dan 24 uur voor aanvang van de boeking betaal je €10 annuleringskosten en krijg je het boekingsbedrag automatisch teruggestort. Bij annulering met minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking krijg je het boekingsbedrag niet terug. Dit wordt uitbetaald aan de verhuurder.

Indien je van mening bent dat de annuleringskosten niet op zijn plaats zijn, annuleer de boeking dan niet en neem direct contact op met SnappCar’s Community team via support@snappcar.nl o.v.v. het boekingsnummer. We zullen dan overwegen de boete te laten vervallen en de boeking voor je annuleren. Indien je de boeking wel annuleert en achteraf pas contact opneemt kunnen we niets meer voor je doen.

Kosten overzicht

Reden

Kosten

Boeking annuleren vóór betaling

Geen kosten

Betaalde boeking annuleren om een boeking te wijzigen


Betaalde boeking annuleren

  • Meer dan 24 uur voor aanvang van de boeking
  • Minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking
  • Vraag de verhuurder om deze te annuleren om de boekingskosten terug te krijgen.

  • €10 annuleringskosten en terugbetaling boekingskosten
  • Geen terugbetaling, de verhuurder wordt uitbetaald

Verwerking verlenging*

€10 administratiekosten + kosten van de extra huurperiode

*verwerking van alle bijkomende kosten bij een verlenging die niet, of niet op tijd betaald is maar wel heeft plaatsgevonden.

Om deel te nemen aan SnappCar geef je jouw akkoord op de Algemene Voorwaarden. Hierbij inbegrepen zijn bovenstaande boetes, die zijn bedoeld om ongemak voor zowel de verhuurder als de huurder te minimaliseren.