Eerste keer huren: hoe werkt het?

Nadat je een account hebt aangemaakt en afgerond wil je natuurlijk zo snel mogelijk een auto huren! Maar hoe werkt dit precies? In dit artikel leggen we het stap-voor-stap uit!

Registratie afronden

Nadat je jouw registratie hebt afgerond kun je een bericht naar de verhuurder versturen. Om een huurverzoek te kunnen versturen moet je profiel geverifieerd zijn. Niet zeker of je account compleet is? Wat we nodig hebben: jouw gegevens, jouw geldige rijbewijs, een bank verificatie en een profielfoto met een korte beschrijving over jezelf! Lees hier hoe je je account verifieert.


Huurverzoek geaccepteerd

Yes! Je huurverzoek is geaccepteerd! Dit betekent dat de verhuurder akkoord is en de auto graag aan jou wilt meegeven. Lees hier hoe je een auto boekt.

Let op: een geaccepteerd huurverzoek is nog géén officiële boeking!

Betalen!

Nadat de verhuurder je boeking heeft geaccepteerd ontvang je een e-mail van ons waarmee je de betaling kunt afronden. Bij de betaling kun je ook het eigen risico verlagen. Je kunt de boeking ook betalen via de website in het boekingsoverzicht. Wanneer je betaald hebt is er sprake van een boeking!

Na de betaling ontvang je hiervan een bevestiging en de contactgegevens van de verhuurder! Mocht je nu nog vragen hebben over de auto of de boeking, neem even contact op met de verhuurder. Hoe soepeler jullie communicatie verloopt, des te beter verloopt de boeking!

Toch nog annuleren? Let op: dit is nu niet meer kosteloos. Bij “Hoe wijzig of annuleer ik een boeking?” lees je terug hoe dit precies zit.

Ophalen en check-in

Zorg dat je op tijd bent om de auto op te halen, de verhuurder rekent op je! Samen met de verhuurder controleer je de auto, doorloop je de check-in en zorg je ervoor dat alles duidelijk is. Zijn er bijvoorbeeld bijzonderheden aan de auto en welke brandstof gaat er in de auto? Houd het luchtig en maak een praatje!

Je ontvangt 30 minuten voor aanvang van de boeking een sms, app notificatie of email waarme je de check-in kunt starten. Hierbij vul je via de app of de website een aantal simpele vragen in. Is alles in orde en is de check-in door beiden voltooid? Dan krijg je de sleutel van de verhuurder, geef ook hier je akkoord en je bent good to go! Zie ook: "Hoe werkt de check-in en check-out?"

Is er op dit moment iets met de auto aan de hand, onduidelijk of komen jullie ergens niet uit? Neem even contact op met ons Community Support Team via 030 2087011, zij helpen je graag verder!

Let op: neem de auto nooit mee zonder een volledige Check-in!

Terugbrengen en check-out

Wanneer je de auto terugbrengt zorg je ervoor dat de brandstof is aangevuld tot hetzelfde peil als je hem hebt meegenomen, dat de auto weer schoon is en je binnen de tijd van de boeking weer terug bent.

Ga je het niet redden? Geef dit tijdig aan bij de verhuurder! Weet je op voorhand al dat je te laat bent, dan moet je een verlenging indienen. Dit kan tot 1 uur voor het einde van de boeking. Let op: je rijdt onverzekerd rond wanneer je niet op tijd terug bent, neem daarom altijd contact op met de verhuurder als je later bent. Lees hier hoe je een boeking verlengt.

Als de auto weer terug is loop je samen met de verhuurder weer de stappen van de Check-out door. Hierbij noteren jullie weer de status van de auto en na een akkoord en teruggave van de sleutel is de boeking afgelopen!

En dat was het! Jouw eerste verhuur zit er op! Je kunt na afloop ook een review voor de verhuurder achterlaten.

Is er nog iets onduidelijk of heb je nog aanvullende vragen? Neem even contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl o.v.v. “Auto huren”!