Hoe verifieer ik mijn account?

Account verifiëren

Om een huurverzoek te kunnen versturen en daadwerkelijk een auto te kunnen huren moet je je profiel verifiëren. Zodra je een huurverzoek verstuurt krijg je een pop-up te zien om je account te updaten:

  • Upload je rijbewijs - Zo weten we zeker dat je in de auto mag rijden. 
  • Maak 1 cent over - Zo weten we zeker dat jij het bent.

Je account is nu helemaal in orde! Je openstaande huurverzoeken worden automatisch verzonden naar de verhuurders. Kijk hier voor tips over het succesvol boeken van een auto.

Troubleshooting rijbewijs verificatie

Soms gaat er wat mis bij het uploaden en controleren van je rijbewijs. Hieronder de meest voorkomende problemen:

  • De upload van het rijbewijs wordt afgewezen

Wanneer de upload wordt afgewezen, is dit meestal omdat de foto niet goed leesbaar is. Wellicht staat het rijbewijs niet volledig op de foto of is deze niet scherp genoeg. Voor het uploaden van je rijbewijs kun je het beste een JPEG bestand van maximaal 10Mb gebruiken. Je moet zowel de voorkant als achterkant van je rijbewijs uploaden in twee aparte afbeeldingen. Het kan ook zijn dat je rijbewijs niet meer geldig is. Controleer daarom ook altijd de verloopdatum even. Wanneer je een nieuwe foto hebt gemaakt die aan de vereisten voldoet, kun je deze uploaden via je profiel.

  • Papieren rijbewijs

Heb jij nog een Nederlands papieren rijbewijs? Dan werkt het uploaden nét even anders. De linkerkolom, met jouw pasfoto erop, kun je gebruiken om te uploaden als voorkant van het rijbewijs. De middelste en rechterkolom kun je op één afbeelding zetten en gebruiken als achterkant van het rijbewijs. Omdat een papieren rijbewijs vaak verouderd is, bestaat de kans dat de afbeelding niet goed kan worden afgelezen. Dit voorkom je door een duidelijke scan te maken (i.p.v. een foto).

  • Geen EU-rijbewijs

Allianz, de verzekeringsmaatschappij waar wij mee samenwerken, biedt de verzekering aan voor alle deelnemers die beschikken over een Nederlands of ander EU-rijbewijs. Ben je in het bezit van een rijbewijs anders dan uit een EU-land? Dan dient Allianz, onze verzekeraar, expliciet toestemming te geven op de verzekering. Neem hiervoor contact op met ons Community team via support@snappcar.nl.

Troubleshooting betalingsverificatie

Je moet je identiteit verifiëren door middel van een 1 cent betaling met een Nederlandse bankrekening die op jouw naam geregistreerd staat. Deze informatie moet overeenkomen met de gegevens in je profiel. Je kunt de betaling daarom alleen voldoen met een Nederlandse privé bankrekening die op jouw naam geregistreerd staat.

  • Zakelijke rekening

De verificatie is nodig om je identiteit te bepalen voor de verzekering. De betaling moet daarom met een privé rekening worden voldaan die op jouw naam staat. Het betalen van een boeking kan vervolgens wel gewoon met een zakelijke rekening. 

  • En/of bankrekening

Als je een en/of bankrekening gebruikt kan het gebeuren dat de naam van de andere persoon als referentie gebruikt wordt waardoor deze wordt afgekeurd. Stuur in dit geval een kopie van je bankpas naar ons op waarop het rekeningnummer en je naam zichtbaar vermeld staan. Stuur deze onder vermelding van ‘En/of bank verificatie’ naar support@snappcar.nl dan helpen wij je graag verder met de verificatie.

Lukt het alsnog niet om je account te verifiëren? Neem dan contact op met ons Community support team support@snappcar.nl dan helpen wij je graag verder!