Hoe verifieer ik mijn account?

Account verifiëren

Om een huurverzoek te kunnen versturen en daadwerkelijk een auto te kunnen huren moet je je profiel verifiëren. Zodra je een huurverzoek verstuurt krijg je een pop-up te zien om je account te updaten:

  • Betaal €7,50 inschrijfgeld
  • Verifieer je telefoonnummer
  • Upload je rijbewijs - Zo weten we zeker dat je in de auto mag rijden.

Je account is nu helemaal in orde en je bent lid van SnappCar! Je ontvangt vervolgens twee coupons t.w.v. €5,- in je mailbox, die je voor je eerstvolgende boekingen kunt gebruiken.

Je openstaande huurverzoeken worden automatisch verzonden naar de verhuurders.  Kijk hier voor tips over het succesvol boeken van een auto.

 

Problemen bij rijbewijs verificatie

Soms gaat er wat mis bij het uploaden en controleren van je rijbewijs. Hieronder lees je de meest voorkomende problemen:

  • De upload van het rijbewijs wordt afgewezen

Wanneer de upload wordt afgewezen, is dit meestal omdat de foto niet goed zicht- en leesbaar is. Wellicht staat het rijbewijs niet volledig op de foto of is deze niet scherp genoeg. Voor het uploaden van je rijbewijs kun je het beste een JPEG bestand van maximaal 10Mb gebruiken. Je moet zowel de voorkant als achterkant van je rijbewijs uploaden in twee aparte afbeeldingen. Het kan ook zijn dat je rijbewijs niet meer geldig is. Controleer daarom ook altijd de vervaldatum even. Wanneer je een nieuwe foto hebt gemaakt die aan de vereisten voldoet, kun je deze uploaden via je profiel.

  • Papieren rijbewijs

Heb jij nog een Nederlands papieren rijbewijs? Dan werkt het uploaden nét even anders. De linkerkolom, met jouw pasfoto erop, kun je gebruiken om te uploaden als voorkant van het rijbewijs. De middelste en rechterkolom kun je op één afbeelding zetten en gebruiken als achterkant van het rijbewijs. Omdat een papieren rijbewijs vaak verouderd is, bestaat de kans dat de afbeelding niet goed kan worden afgelezen. Dit voorkom je door een duidelijke scan te maken (i.p.v. een foto).

  • Geen EU-rijbewijs

Allianz, de verzekeringsmaatschappij waar wij mee samenwerken, biedt de verzekering aan voor alle deelnemers die beschikken over een Nederlands of ander EU-rijbewijs. Ben je in het bezit van een rijbewijs anders dan uit een EU-land? Dan dient Allianz, onze verzekeraar, expliciet toestemming te geven op de verzekering. Neem hiervoor contact op met ons Community team via support@snappcar.nl.

 

Problemen bij betaling verificatie

Om lid te worden van SnappCar betaal je €7,50. Dit betaal je als inschrijfgeld, maar daarnaast verifieer je tegelijkertijd je identiteit door middel van de betaling met een Nederlandse bankrekening die op jouw naam geregistreerd staat. Deze informatie moet overeenkomen met de gegevens in je profiel. Je kunt de betaling daarom alleen voldoen met een Nederlandse privé bankrekening die op jouw naam geregistreerd staat.

  • Zakelijke rekening

De verificatie is nodig om je identiteit te bepalen voor de verzekering. De betaling moet daarom met een privé rekening worden voldaan die op jouw naam staat.

  • En/of bankrekening

En/of bankrekeningen (gedeelde bankrekeningen) zijn helaas niet toegestaan. De betaling moet met een privé rekening worden voldaan die op jouw naam staat.

Lukt het alsnog niet om je account te verifiëren? Neem dan contact op met ons Community support team support@snappcar.nl dan helpen wij je graag verder!