Het boeken van een auto via SnappCar is heel erg makkelijk. Via onze website ga je op zoek gaan naar een geschikte auto voor je reis. Je start deze zoektocht door in te vullen in welke omgeving, postcode of stad je een auto zoekt en wanneer je deze wilt huren. Je krijgt dan alle beschikbare auto’s te zien in je omgeving.
Een auto zoeken
Je kunt de auto’s bekijken op volgorde van aanbevolen, afstand of prijs. Heb je een specifieke auto in gedachten? Dan hebben we diverse filters die je kunt gebruiken om je zoekopdracht specifieker te maken. Je kunt filteren op automerk, type, prijs, afstand, vrije km, brandstof, passagiers, bouwjaar, mogelijkheden en accessoires. Op deze manier krijg je alleen de auto’s getoont die aan jouw voorwaarden voldoen.
Iedere auto heeft zijn eigen profiel waarop je alle informatie en details over de auto kunt vinden. Lees deze goed door en controleer of de auto geschikt is voor je rit:
- Omschrijving van de verhuurder en van de auto
- Reviews van gebruikers, acceptatie percentage en reactie tijd
- Specificaties: brandstof, passagiers, vrije km
- Accessoires: navigatie, trekhaak, winterbanden etc.
- Do’s & dont’s: Buitenland, kinderen, huisdieren, roken etc.
Duurdere auto’s en busjes
Leeftijdsgrens
Sommige auto’s hebben een hogere leeftijdsgrens om te huren. Zo hebben de meeste busjes een leeftijdsgrens van minimaal 23 jaar, en auto’s/busjes met een dagprijs vanaf 75 euro hebben als voorwaarde dat de huurder 25 jaar of ouder moet zijn.
Eerste boeking voor een duurdere auto
Is het jouw eerste boeking bij SnappCar en wil je een duurdere auto huren? Jouw huurverzoek wordt dan automatisch geblokkeerd. We kunnen je helpen de blokkade op te heffen, neem contact met ons op via de chat en we helpen je graag verder. Let op: in sommige gevallen kunnen we je boeking niet goedkeuren.
Huurverzoeken plaatsen
Als je een geschikte auto hebt gevonden kun je de verhuurder een berichtje sturen indien je nog vragen hebt, of meteen een huurverzoek indienen. Bij het huurverzoek laat je de verhuurder ook weten waar je de auto voor nodig hebt, dan kan de verhuurder beter inschatten of jullie een match zijn! Om de kans op een succesvolle match te vergroten raden we aan om meerdere huur verzoeken te versturen. Zodra een huurverzoek geaccepteerd en betaald is worden de andere verzoeken automatisch geannuleerd.
Direct Boeken
Er zijn ook auto’s die je direct kunt boeken, hierbij hoef je niet te wachten op acceptatie van de verhuurder. Je kunt de boeking dan direct betalen om deze definitief te maken. Je herkent deze auto’s aan het bliksem icoontje:
Let op! Om het huurverzoek te kunnen versturen heb je een geverifieerd profiel nodig. Is je account nog niet geverifieerd, dan wordt je huurverzoek automatisch verzonden zodra je de ontbrekende gegevens in je account invult. Lees hier hoe je je account verifieert.
Boeking afronden
Een geaccepteerd huurverzoek is nog géén officiële boeking, je moet hem eerst betalen. In Nederland kan je op dit moment met iDEAL of met credit card betalen. Prepaid credit cards zijn helaas niet toegestaan. Houd er rekening mee dat een iDeal betaling alleen kan worden gedaan met een persoonlijke bankrekening die overeenkomt met de naam in je SnappCar profiel. Het betalen met zakelijke rekeningen is helaas niet mogelijk. Heb je een en/of rekening? Check dan even dit artikel.
Bij de betaling kun je ook het eigen risico deels afkopen. Het eigen risico ligt tussen de 750 en 1750 euro. De hoogte van het bedrag is zichtbaar op de betaalpagina en na betaling in het boekingsoverzicht op onze website. in sommige gevallen is het niet mogelijk om het eigen risico te verlagen. Wanneer de betaling is voldaan, is je boeking officieel bevestigd.
Na de betaling ontvang je hiervan een bevestiging en de contactgegevens van de verhuurder. Mocht je nu nog vragen hebben over de auto of de boeking, neem even contact op met de verhuurder.