Hoe meld ik een schade?

Mocht er schade ontstaan tijdens de boeking, dan kun je dit op de volgende wijze aangeven.

Na afloop van de huurperiode doorloop je samen met de verhuurder de check-out en noteren jullie de nieuwe schade d.m.v. het toevoegen van foto's en een korte toedrachtsomschrijving. Wanneer er nieuwe schades zijn toegevoegd bij het uitchecken, dan ontvangt ons Community Support team daar direct een melding van. Na deze melding neemt Allianz binnen 2 werkdagen de schade in behandeling.

Mocht Allianz vragen aan je hebben over de schade dan zullen zij contact met je opnemen.

Na een grondige analyse van de schademelding, en vaak ook een inspectie van de auto zelf, neemt Allianz een besluit over de afhandeling. Dit kan zo'n vier weken duren.

Europees schadeformulier

Alleen in geval van een aanrijding met een tegenpartij is het noodzakelijk dat je het Europees Schadeformulier samen met de tegenpartij invult.. Bijvoorbeeld als er sprake is geweest van een botsing en er schade is aan de auto van de tegenpartij. Het schadeformulier vind je hier: Schadeformulier.pdf

Tips bij het invullen van het schadeformulier:

  • Vul altijd bij ‘gegevens eigenaar’ de gegevens van de verhuurder in;
  • Vul bij ‘bestuurder’ altijd de gegevens in van de persoon die tijdens de aanrijding achter het stuur zat;
  • Probeer het formulier zo volledig mogelijk in te vullen;
  • De gegevens van de verzekeringsmaatschappij, Allianz, zijn al voor je ingevuld.

Schade na check-out
Een verhuurder kan tot 48 uur na check-out nog een schade doorgeven aan Snappcar wanneer hij het idee heeft dat dit tijdens de huurperiode gebeurd is. Deze schade wordt uiteraard zorgvuldig doorgelicht door de verzekering en er wordt altijd ook naar het verhaal van de huurder gevraagd.

Heb je een auto via SnappCar in Duitsland, Denemarken of Zweden gehuurd dan heb je deze gegevens nodig:

Auto gehuurd in Duitsland

Naam verzekeraar: Allianz
Polisnummer:Kfz- Versicherung GFL 40/R001/0046731/102
Groene kaart nr.:  N.V.T.
Agentschap (of tussenpersoon, of makelaar): SnappCar
Naam: Community Support
Tel. of e-mail: +49 30 588 49323 / support@snappcar.de
Is het voertuig all-risk verzekerd? Ja

Auto gehuurd in Denemarken

Naam: IF Skadeförsäkring AB
Polisnummer: 138925-001
Groene kaart nr.:  N.V.T.
Agentschap (of tussenpersoon, of makelaar): SnappCar
Naam: Community Support
Tel. of e-mail: +45 89883586 / support@snappcar.dk
Is het voertuig all-risk verzekerd? Ja

Auto gehuurd in Zweden

Naam: IF Skadeförsäkring AB
Polisnummer: 560032-0062
Groene kaart nr.:  N.V.T.
Agentschap (of tussenpersoon, of makelaar): SnappCar
Naam: Community Support
Tel. of e-mail: +46 840309592 / support@snappcar.se|
Is het voertuig all-risk verzekerd? Ja