Openstaande betalingen

Waar kan ik mijn openstaande betalingen terugvinden?

Wanneer je openstaande betalingen hebt bij SnappCar, kun je geen andere auto huren voordat deze volledig zijn voldaan. Na het inloggen op de website vind je een overzicht van je openstaande betalingen in je Dashboard. Je ziet hier per boeking welk bedrag er nog openstaat en vanuit deze pagina kun je met een paar klikken eenvoudig de betaling voldoen.

Krijg ik een factuur van SnappCar?

Omdat het gaat om een boeking tussen twee particulieren stuurt SnappCar geen factuur. In het boekingsoverzicht vind je alle betalingen (inclusief BTW) terug. Dit overzicht is gemakkelijk te downloaden en/of te printen. Wanneer je hebt betaald voor een boeking, ontvang je van ons ook per e-mail een kostenoverzicht van de boeking.

Betalingsmogelijkheden

Als de verhuurder jouw huurverzoek accepteert ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om de huursom te betalen. Je kunt betalen vanuit deze e-mail of door in te loggen op de website. Wanneer je klikt op “Betalen” word je automatisch doorgestuurd naar de beveiligde betaalomgeving van de Stichting Adyen. Deze internationale organisatie faciliteert de betalingen via ons platform. Deze betaling loopt via iDeal. 

Heb je vragen over jouw openstaande betalingen? Neem dan contact op met ons Community Support team.

Incassobureau 

In het geval van openstaande betalingen zal SnappCar meerdere berichten versturen ter herinnering. Deze berichten worden verzonden via dunning@snappcar.nl en SMS. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om correspondentie over openstaande betalingen in de gaten te houden. SnappCar heeft daarnaast als regel dat een gebruiker niet meer wordt toegelaten tot het platform als deze is doorgezet naar een incassobureau.