Hoe werken huurverzoeken?

Wanneer een huurder jouw auto wilt huren, stuurt hij of zij een huurverzoek. Je ontvangt dan via de App of per SMS (en per e-mail) een bericht van ons met de vermelding van de huurperiode en de verhuuropbrengst.

Je kunt het verzoek accepteren of afwijzen, indien je meer informatie van een huurder wilt kun je via de berichtenfunctie contact opnemen. Dit kan via ‘Berichten’ op de website. Zodra een boeking geaccepteerd of geweigerd is ontvangt de huurder hier een email over.

Let op: Laat een huurder altijd weten waar hij of zij aan toe is door te accepteren of te weigeren. Reageer je niet, dan gaat dit ten koste van jouw ranking in de zoekresultaten.

Wanneer je het verzoek accepteert, kan de huurder de boeking betalen. Jij ontvangt een bevestiging als de betaling is afgerond. De boeking is dan definitief. De auto is voor de geboekte periode niet meer beschikbaar voor anderen.

Let op: Wil je andere tijden voorstellen dan in het verzoek zijn ingesteld? Regel dit dan vóór de huurder betaalt. De huurder moet in dat geval een nieuw verzoek met de juiste tijden indienen. Een geaccepteerd huurverzoek kan niet worden aangepast. Lees hier meer over boekingen wijzigen of annuleren.