Wat is de dekking van de verzekering?

SnappCar werkt samen met één van de grootste autoverzekeringsmaatschappijen ter wereld: Allianz. Hierdoor kun jij zorgeloos verhuren. De verzekering voldoet aan de eisen van de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorvoertuigen (WAM). De Casco dekking biedt dekking tegen nagenoeg alle plotselinge van buiten komende onheilen, zoals diefstal, verduistering en ruitbreuk. 

Verzekering tijdens de boeking

Tussen de check-in en check-out is de SnappCar-verzekering van kracht. Deze gaat als het ware als een extra laagje over jouw verzekering heen. Mocht er schade ontstaan tijdens de boeking dan wordt deze via Allianz afgehandeld. Op die manier blijft bijvoorbeeld jouw no-claim beschermd. In principe is het niet nodig dit te melden aan je eigen verzekeraar omdat deze geen rol speelt tijdens een boeking.

Full Casco verzekering (auto's jonger dan 10 jaar)

Onze verzekeringspartner Allianz biedt een all-risk verzekering die je auto dekt voor zijn huidige dagwaarde, tot maximaal € 90.000,-. 

WA+ verzekering (auto's ouder dan 10 jaar en grijze kentekens)

Auto's ouder dan 10 jaar of als het kenteken begint met een B of een V, en busjes ouder dan 10 jaar of met een kenteken dat begint met een B of een V zijn verzekerd volgens het WA+model in plaats van een all risk verzekering. Dit wil zeggen dat, voor de overgrote meerderheid van de auto eigenaren, de auto tijdens verhuur net zo is verzekerd als tijdens eigen gebruik. In geval van total loss keert SnappCar de dagwaarde van minimaal € 750,- tot maximaal €1250,- uit. Dit is afhankelijk van het eigen risico van de huurder tijdens de boeking. Wil je alle voorwaarden nog even rustig nalezen; bekijk de polisvoorwaarden hier.

 

Verzekeringsbewijs

Wanneer de boeking is betaald sturen we de huurder een bevestiging met daarin het internationale verzekeringsbewijs van Allianz. Het internationale verzekeringsbewijs staat niet gelijk aan de groene kaart, maar wordt in het overgrote deel van de Europese landen geaccepteerd als geldig verzekeringsbewijs.

Groene kaart

In een aantal landen is je huurder wel verplicht om een groene kaart te kunnen tonen.

Landen waar een groene kaart verplicht is: Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Wit-Rusland, Cyprus, Israël, Marokko, Moldavië, Montenegro Slowaakse Republiek, Slovenië, Tunesië, Turkije, Oekraïne.

Indien jouw huurder van plan is om een van bovenstaande landen te bezoeken, dan dient hij of zij minimaal een week voor het starten van de boeking contact op te nemen met het SnappCar support team, wij zorgen er dan voor dat de huurder een groene kaart ontvangt!

Voorkomen is beter dan genezen

Schade aan de auto kun je nooit 100% voorkomen. Een zorgvuldige start helpt wel. Zorg ervoor dat bij aanvang van de boeking eventueel reeds bestaande schade wordt besproken en vermeld deze bij de check-in. Wijs de bestaande schades aan de auto duidelijk aan. Bespreek daarnaast duidelijk en volledig de belangrijkste aspecten en instructies van de auto (brandstof, koppeling, etc.). Zo heeft de huurder zo veel mogelijk relevante informatie om de auto aandachtig te besturen. Wijs bijvoorbeeld de huurder op het instellen van de spiegels (buitenspiegels en achteruitkijk spiegel).

Wat als er schade ontstaat tijdens een boeking?

Meld de nieuwe schade aan bij check-out. De meest voorkomende schades vallen onder de dekking van de verzekering, omdat deze zijn veroorzaakt door van buitenaf komend onheil (bijv. een kras of deuk). Houd er rekening mee dat sommige onderdelen onderhevig zijn aan slijtage en er sprake is van afschrijving. Bijv. een lekke band, deze schade kun je bij ons indienen en de band zal worden vervangen. Je krijgt deze vergoed op basis van de status van de oude band. Dit wordt door de verzekering bepaald aan de hand van de profieldiepte.

Technische schade wordt door Allianz niet vergoed omdat dit bijna altijd door slijtage/ouderdom van het voertuig komt. Mocht er sprake zijn van een technisch mankement, bijv. een kapotte dynamo, dan wordt de auto op onze kosten afgesleept naar jouw garage. De kosten van de reparatie zijn echter voor jouw rekening. Hier kan de huurder immers niets aan doen. Het is de verantwoordelijkheid van de verhuurder om er voor te zorgen dat de auto goed onderhouden is met goed werkende onderdelen. Lees hier hoe je een nieuwe schade meld.

Autopech tijdens de boeking

Tijdens de boekingsperiode is de huurder ook verzekerd in het geval van pech. Heeft je huurder pech tijdens een boeking? Lees dan hier wat je moet doen.

Neem eens een kijkje in de verzekeringspolis van Allianz voor meer informatie.