Wat als mijn huurder met pech langs de weg staat?

Tijdens de boekingsperiode is de huurder verzekerd in het geval van pech. Wanneer de auto ineens niet meer goed werkt, er waarschuwingslampjes gaan branden of een vreemde geur/rook ontstaat moet de huurder de auto direct op een veilige plek parkeren.

De huurder moet vervolgens contact opnemen met onze pechdienst Eurocross Assistance via telefoonnummer:

  • Nederland: +31 (0)30-2087011 en kies optie 1

Let op: door onvoorziene drukte kan het zijn dat de wachttijd bij Eurocross Assistance oploopt.

Vervangend vervoer

In het geval van pech in Nederland krijgt de huurder maximaal 2 dagen vervangend vervoer. In het geval van pech in het buitenland geldt er een maximum van 4 dagen vervangend vervoer. Een van de voorwaarden op vervangend vervoer in het buitenland is dat de auto niet binnen 4 kalenderdagen gerepareerd kan worden. Mocht de auto namelijk wel gerepareerd worden, dan kan de huurder weer veilig op weg met jouw SnappCar en is inzet van een vervangende auto niet nodig. Vervangend vervoer kan een vervangende auto zijn, maar ook een trein- of taxirit, naar inschatting van de pechservice. Let op: de categorie van het vervangende vervoer is niet specifiek afgestemd op de grootte van de gehuurde auto, maar op het oplossen van de mobiliteitsbehoefte.

Reparaties in Nederland

Auto’s die stranden maar direct gerepareerd kunnen worden wordt bij kosten onder de €250,00 direct gerepareerd, voor kosten boven de € 250 vragen wij om akkoord van de verhuurder. In beide gevallen belasten wij achteraf de reparatiekosten door aan de verhuurder of dienen huurder en verhuurder dit onderling met elkaar te verrekenen. Wanneer niet ter plekke gerepareerd kan worden, worden vrijwel altijd afgesleept naar de garage van de verhuurder, in overleg met ons Support team. Wanneer er sprake is van een ongeval waarbij de auto niet meer rijdbaar is wordt het voertuig naar een aangesloten schadehersteller in de buurt van de verhuurder gesleept.

Reparaties in het buitenland

Wanneer de SnappCar in het buitenland strandt, zal er eerst bekeken worden of de auto binnen 4 kalenderdagen gemaakt kan worden. De kosten voor transport zijn erg hoog en dus zal er indien mogelijk ter plaatse gerepareerd worden. Een garage zal een diagnose stellen en inschatten welke reparaties er gedaan dienen te worden en tegen welke kosten. Bij reparaties boven de €750,00 wordt officieel contact met de verhuurder opgenomen voor akkoord, naast het contact dat de huurder en verhuurder onderhouden in dergelijke situaties. In beide gevallen belasten wij achteraf de reparatiekosten door aan de verhuurder of dienen huurder en verhuurder dit onderling met elkaar te verrekenen.

Check-out in geval van pech

Wanneer de auto via een transport wordt afgesleept is het veelal niet mogelijk om de check-out te voltooien. De controle van de auto, het noteren van het brandstofpeil en aantal gereden kilometers moeten hierdoor achteraf plaatsvinden. Het is verstandig om af te spreken met de huurder op welke wijze deze controle alsnog kan worden gedaan. Mocht er schade voortkomen uit pech dient dit per mail aan SnappCar vermeld te worden.

 

Wat is inbegrepen bij de pechhulp via SnappCar?

mceclip0.png

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen