Wat als mijn huurder met pech langs de weg staat?

Tijdens de boekingsperiode is de huurder verzekerd in het geval van pech. Wanneer de auto ineens niet meer goed werkt, er waarschuwingslampjes gaan branden of een vreemde geur/rook ontstaat moet de huurder de auto direct op een veilige plek parkeren.

De huurder moet vervolgens contact opnemen met onze pechdienst Allianz Global Assistance (AGA) via telefoonnummer:

  • Nederland: +31 (0)30-2087011 en kies optie 1

Let op: door onvoorziene drukte kan het zijn dat de wachttijd bij de Allianz Global Assistance oploopt.

Vervangend vervoer

In het geval van pech in Nederland krijgt de huurder maximaal 2 dagen vervangend vervoer. In het geval van pech in het buitenland is er een mogelijkheid voor vervangend vervoer tot aan het einde van de boeking. Een van de oorwaarden op vervangend vervoer is dat de auto niet binnen 2 werkdagen gerepareerd kan worden. Mocht de auto namelijk wel gerepareerd worden, dan kan de huurder weer veilig op weg met jouw SnappCar en is inzet van een vervangende auto niet nodig. Vervangend vervoer kan een vervangende auto zijn, maar ook een trein- of taxirit, naar inschatting van de pechservice.

Reparaties in Nederland

Auto’s die stranden maar direct gerepareerd kunnen worden wordt bij kosten boven de €250,00 akkoord van de verhuurder gevraagd. Wanneer niet ter plekke gerepareerd kan worden, worden vrijwel altijd afgesleept naar een garage binnen een straal van 25 kilometer. Bij een ongeluk met veel blikschade aan de auto wordt het voertuig naar een speciale schadehersteller in de buurt van de verhuurder gesleept.

Reparaties in het buitenland

Wanneer de SnappCar in het buitenland strandt, zal er eerst bekeken worden of de auto binnen 2 werkdagen gemaakt kan worden. De kosten voor transport zijn erg hoog en dus zal er indien mogelijk ter plaatse gerepareerd worden. Een garage zal een diagnose stellen en inschatten welke reparaties er gedaan dienen te worden en tegen welke kosten. Bij reparaties boven de €750,00 wordt officieel contact met de verhuurder opgenomen voor akkoord, naast het contact dat de huurder en verhuurder onderhouden in dergelijke situaties. Bij gegronde redenen kan de verhuurder besluiten om af te zien van reparatie en zal de auto alsnog terug worden gebracht.

Check-out in geval van pech

Wanneer de auto via een transport wordt afgesleept is het veelal niet mogelijk om de check-out te voltooien. De controle van de auto, het noteren van het brandstofpeil en aantal gereden kilometers moeten hierdoor achteraf plaatsvinden. Het is verstandig om af te spreken met de huurder op welke wijze deze controle alsnog kan worden gedaan. Mocht er schade voortkomen uit pech dient dit per mail aan SnappCar vermeld te worden.