Hoe wijzig of annuleer ik een boeking?

Huurverzoek wijzigen

Ontvang je een huurverzoek en komen de tijden niet helemaal overeen met wat jou uitkomt? Je kunt het huurverzoek dan afwijzen en de huurder vragen om een nieuw huurverzoek in te dienen met de nieuwe data en tijden.

Betaalde boeking wijzigen

Wanneer de ophaal - en terugbrengtijden van een boeking niet kloppen of de boeking moet bv. een dag eerder beginnen dan moet deze gewijzigd worden. Dit kan alleen door een boeking te annuleren en door de huurder een nieuwe boeking te laten aanvragen. In dit geval moet jij deze als verhuurder annuleren. Wanneer de huurder annuleert worden er namelijk automatisch annuleringskosten in rekening gebracht en word jij als verhuurder in sommige gevallen uitbetaald. Dit is een automatisch proces dat wij niet kunnen omdraaien. Daarom is het van belang dat je als verhuurder de boeking annuleert zodat de huurder opnieuw een verzoek kan indienen en het geld krijgt teruggeboekt.

Het annuleren van een boeking is online mogelijk via Mijn reserveringen > klik op de desbetreffende boeking > kies Annuleren.

Betaalde boeking annuleren

Mocht je een betaalde boeking willen annuleren (zonder overleg met de huurder of gegronde reden) dan kunnen wij extra kosten rekenen. Dit is bij een annulering met meer dan 24 uur voor aanvang €10 en bij annulering met minder dan 24 uur voor aanvang €75.

Kosten overzicht

Reden

Kosten

Boeking annuleren vóór betaling

Geen kosten

Betaalde boeking annuleren om een boeking te wijzigen


Betaalde boeking annuleren

  • Meer dan 24 uur voor aanvang van de boeking
  • Minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking
  • Geen kosten



  • €10 Boete

  • €75 Boete

Niet aanwezig bij aanvang van de boeking

€25 Boete

Auto is niet in bruikbare conditie bijv.  vanwege achterstallig onderhoud

Geen uitkering van (een deel van) de huuropbrengst

Om deel te nemen aan SnappCar geef je jouw akkoord op de Algemene Voorwaarden. Hierbij inbegrepen zijn bovenstaande boetes, die zijn bedoeld om ongemak voor zowel de verhuurder als de huurder te minimaliseren.

Heb je twijfels bij de huurder? Neem dan contact met ons op via support@snappcar.nl of +31 (0) 30 208 7011, dan kijken we even met je mee. Houd het boekingsnummer bij de hand.