SnappCar Keyless

SnappCar biedt verhuurders de mogelijkheid om hun auto nu nog makkelijker te verhuren. Je hoeft niet aanwezig te zijn voor de sleuteloverdracht, want met SnappCar Keyless opent jouw auto met de app. Verhuur dus op momenten dat het voorheen niet kon. 

 

ALGEMEEN

Hoe werkt een SnappCar Keyless boeking?

  • Het huurverzoek

Net als bij normale boekingen kun je een huurverzoek accepteren of afwijzen. Het voordeel van SnappCar Keyless is dat je niet meer fysiek bij de sleuteloverdracht hoeft te zijn. Verder is het nu makkelijker om ‘Direct Boeken’ in te schakelen omdat de beschikbaarheid van de auto niet langer afhankelijk is van jouw beschikbaarheid als verhuurder. Zoals altijd komen alle huurverzoeken die je ontvangt van huurders die volledig geverifieerd zijn door SnappCar.

  • De voorbereiding

Wanneer er een boeking aan komt is het belangrijk dat je de auto goed voorbereidt. Je laat de autosleutels met daaraan de Keyless-sleutelhanger achter in de auto. Dit doe je door de sleutelhanger in de houder te plaatsen in het dashboardkastje. Dan sluit je de auto af met de SnappCar app (iOS/Android): ga naar ‘Auto’s’ > Keyless > Sluit auto. Of gebruik de SnappCar website: ga naar ‘Mijn auto’s’ > ‘Wijzig auto en kalender’ > ‘Auto instellingen’ > Sluit auto. Zodra de boekingsperiode is gestart kan de huurder de auto openen met de SnappCar App.

  • Check-in en check-out

De check-in en de check-out is heel eenvoudig. De huurder ziet de exacte locatie van de auto zodra de check-in kan beginnen. Eenmaal bij de auto is start de huurder het check-in proces en opent de auto. De SnappCar Keyless technologie registreert automatisch de kilometerstand en, afhankelijk van de geschiktheid van de auto, het brandstofpeil. Het kan zijn dat er een kleine afwijking is tussen de kilometerteller in de auto en de geregistreerde kilometerstand bij SnappCar. Dit varieert per auto.

De huurder wordt verzocht foto’s te nemen van de auto uit verschillende hoeken, bij zowel de check-in als de check-out. Als de check-in is afgerond wordt de startonderbreker gedeactiveerd en kan de huurder de autosleutels uit de houder halen en de auto starten. Jij als verhuurder hoeft je verder nergens zorgen over te maken. Hetzelfde geldt voor de check-out. Tijdens de boeking gebruikt de huurder de auto op normale wijze, waarbij ze de auto openen en sluiten met de autosleutel. 

  • Na de boeking

Je ontvangt een bericht dat de huurder is uitgecheckt. Zodra de boeking is afgelopen kun jij als verhuurder zien waar de huurder heeft geparkeerd via de SnappCar App. Als jij jouw auto weer nodig hebt dan open je de auto met de SnappCar app en pakt de sleutels uit de sleutelhanger-houder in het dashboardkastje. Dan gebruikt je de auto weer op normale wijze, totdat er weer een nieuwe boeking aankomt. 

Wat is het voordeel voor mij als verhuurder?

Met SnappCar Keyless verdwijnt de noodzaak voor een fysieke sleuteloverdracht tussen verhuurder en huurder. Dit zorgt voor méér gemak en flexibiliteit tijdens boekingen. De beschikbaarheid van de auto is niet langer afhankelijk van de beschikbaarheid van jou als eigenaar. Daarom kan de auto vaker worden verhuurd en kost het minder gedoe. 

Kan ik mijn auto nog gewoon zelf gebruiken?

Natuurlijk! Wanneer je de auto privé wilt gebruiken als hij niet is verhuurd dan gebruik je de auto zoals altijd (openen en sluiten met de autosleutels). Met SnappCar Keyless is het alleen nodig om de auto te openen en af te sluiten met de SnappCar app, vóór en na iedere boeking. 

Voordat een nieuwe boeking begint, plaats je de Keyless-sleutelhanger (met daaraan de autosleutel) in de sleutelhanger-houder in het dashboardkastje. Verlaat dan de auto, doe de deuren goed dicht en vergrendel de auto met de SnappCar App. Na afloop van de boeking, ontgrendel de auto met de SnappCar app (niet met de reservesleutel) en pak de autosleutel uit de sleutelhanger-houder in het dashboardkastje. Dan kun je de auto weer openen, starten en gebruiken zoals je gewend bent. Totdat er weer een nieuwe boeking begint. 

Is het mogelijk om achtereenvolgende boekingen te hebben? 

Met SnappCar Keyless is het mogelijk om achtereenvolgende boekingen te hebben, zonder daar als verhuurder tussen te komen. Houdt er wel rekening mee dat de conditie van de auto dan wordt gecheckt door alle huurders wanneer zij een inspectie doen bij de check-in en check-out. Foto’s tijdens de check-in en check-out van deze boekingen kunnen worden ingezien door SnappCar wanneer er een incident wordt gemeld. 

Als je twee boekingen achter elkaar hebt met meer dan 24 uur tussen beide boekingen, dan zul je de conditie van de auto tussendoor moeten controleren. In het geval dat je schade ontdekt die niet is gemeld door de vorige huurder tijdens check-out, dan moet je SnappCar hiervan op de hoogte brengen binnen één dag. 

Kan ik mijn auto ook nog verhuren zonder SnappCar Keyless? 

Nee. Zolang jouw SnappCar Keyless abonnement loopt zullen alle boekingen plaatsvinden via de Keyless app (en dus zonder een fysieke sleuteloverdracht). Maar je bent natuurlijk altijd in staat om contact op te nemen met de huurder. 

 

Voorwaarden en installatie

Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan SnappCar Keyless? 

Om in aanmerking te komen voor SnappCar Keyless is het nodig dat jouw auto:

  • Minder dan 8 jaar oud is en niet meer dan 150.000 km bij aanvang van het abonnement. 
  • Centrale deurvergrendeling heeft
  • Publiekelijk toegankelijk is. Dus niet in een parkeerplaats met beperkte toegang. 
  • ergens staat met dekking voor mobiel internet (geen ondergrondse parkeergarage)

NB: SnappCar behoudt te allen tijde het recht om deelname aan SnappCar Keyless te weigeren op grond van bovengenoemde redenen en/of enige andere reden zoals vastgesteld in de SnappCar Terms & Conditions.  

Hoe lang duurt de installatie van de SnappCar Keyless-technologie?

De installatie wordt professioneel verzorgd door onze installatiepartner en zal naar schatting 3 uur duren. Er zal contact met jou worden opgenomen om een afspraak in te plannen voor de installatie van de SnappCar Keyless-technologie. 

SnappCar Keyless wordt geïnstalleerd in mijn auto. Wat gebeurd er nu?

Een aantal dagen voor de installatie ontvang je een email met instructie over hoe toekomstige Keyless-boekingen zullen verlopen. Zodra de installatie is afgerond zal iemand van ons team contact met je opnemen om je het proces nog eens uit te leggen en te controleren of alles naar behoren werkt. Het is belangrijk om na de installatie het Keyless systeem direct te testen. Eventuele gebreken moeten binnen 8 dagen worden aangegeven bij SnappCar. 

Ik heb interesse in SnappCar Keyless, waar vind ik meer informatie?

Op keyless.snappcar.nl is meer informatie te vinden over SnappCar Keyless. Daar kun je aangeven dat je interesse hebt. Plan een belafspraak in en vervolgens zullen wij contact met je opnemen op een tijdstip dat het jou uitkomt. 

 

Technologie en privacy

Welke technologie wordt er in mijn auto geïnstalleerd? 

De SnappCar Keyless-technologie maakt communicatie met het SnappCar platform mogelijk en zal onzichtbaar in de auto ingebouwd worden. Daarnaast zal er een sleutelhouder worden ingebouwd in het dashboardkastje met daarin een sleutelhanger waarmee de startonderbreker kan worden geactiveerd of gedeactiveerd. De startonderbreker is een elektronisch beveiligingsapparaat dat bij inbraak voorkomt dat de motor kan worden gestart. 

Welke data wordt er precies bijgehouden?

De SnappCar Keyless-technologie registreert voor de meeste modellen het brandstofpeil, de kilometerstand, de GPS-coördinaten en algemene gebruiksgegevens van de auto. Deze data zal niet gedeeld worden met derden, op een manier waarbij de data herleidbaar is (of kan zijn) naar individueel identificeerbare personen, tenzij SnappCar daartoe verplicht wordt en/of indien er een gegronde reden voor is, zoals een vermoeden dat er sprake is van misbruik of frauduleuze activiteiten. 

NB: niet alle automodellen registreren de benodigde informatie. SnappCar zal dit aangeven bij het doornemen van de aanvraag voor een SnappCar Keyless-abonnement. 

Hoe zit het met mijn privacy buiten het verhuren om, word ik live getracked? 

De SnappCar Keyless-technologie is altijd actief, ook buiten het verhuren om. Echter, het SnappCar platform communiceert enkel met de SnappCar Keyless-technologie tijdens een actieve verhuurperiode. Data die worden verzameld buitenom de verhuurperiode wordt enkel geraadpleegd indien er een gegronde reden voor is, zoals een vermoeden dat er sprake is van misbruik of frauduleuze activiteiten. Lees voor meer informatie onze Privacy Policy.

 

Schades en diefstal

Wat als een huurder schade rijdt tijdens een boeking? 

Alle boekingen via SnappCar zijn verzekerd via onze verzekeringspartner Allianz die een all-risk verzekering verzorgen. Op alle SnappCar Keyless-verhuren zijn de reguliere Algemene Voorwaarden en huurvoorwaarden van toepassing en daarmee ook de reguliere procedures voor afhandeling van eventuele schades. De huurder meldt de tijdens de verhuur opgedane schade(s) bij de check-out, evenals ongemelde en onopgemerkte schade bij de check-in. Lees meer over wat te doen bij schade in het Help Center.

Hoe meld ik een schade die niet is gemeld bij de check-out?

Voor alle SnappCar Keyless-boekingen geldt dat huurders akkoord zijn met aanvullende huurvoorwaarden. Hierin staat expliciet vermeldt dat er een rechtsvermoeden geldt dat de huurder verantwoordelijk is voor schades die niet zijn gemeld bij de check-out, maar binnen 24 uur worden ontdekt door de verhuurder. Wanneer jij als verhuurder schade ontdekt die niet is gemeld door de huurder bij de check-out, meldt dit dan direct aan SnappCar.

De huurder is verplicht om uit verschillende hoeken foto’s te maken van de auto, bij het in- en uitchecken. Deze kunnen worden vergeleken met actuele staat van de auto - met de schade. Wanneer de huurder opzettelijk onduidelijke foto’s maakt zal deze verantwoordelijk worden gehouden voor mogelijke schades. Verdere afhandeling van eventuele schades verloopt volgens reguliere procedures.

Hoe zit het met de beveiliging van de auto?

Jouw auto zal na iedere verhuur worden afgesloten door de huurder en worden ontgrendeld door jou of de volgende huurder via de SnappCar app. De sleutel blijft achter in de sleutelhanger-houder in het dashboardkastje, onzichtbaar vanaf de buitenkant van de auto. 

Wanneer jouw auto is vergrendeld met de SnappCar Keyless technologie, wordt de startonderbreker automatisch geactiveerd. Dit betekent dat wanneer iemand jouw auto opent zonder de Keyless technologie de startonderbreker geactiveerd blijft. Daarom is het zelfs met een autosleutel onmogelijk om de auto te starten. 

Verder stelt de technologie je ook in staat om jouw auto op elk moment te lokaliseren (behalve tijdens een actieve boeking).

NB: Houd er rekening mee dat we de veiligheid van uw auto niet kunnen garanderen, omdat er altijd een risico bestaat dat een auto wordt gestolen.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen