Waar ben je naar op zoek?

Borg betalen bij SnappCar

In dit artikel beantwoorden we de volgende vragen met betrekking tot de borg:

Waarom moet ik een borg betalen?

Langere tijd hebben wij het huren van een SnappCar mogelijk gemaakt zonder het betalen van een borg. We hebben echter moeten constateren dat een klein deel van onze huurders hun kosten niet kan betalen. Dat kan gaan om kosten zoals extra gereden kilometers, parkeerboetes, verlengingen of eigen risico's bij schade. Dat zijn extra kosten die uiteindelijk voor rekening komen van SnappCar, wanneer de huurder deze niet kan betalen.

Daarnaast is het in het belang van huurders om te voorkomen dat ze onbewust in de schulden terecht komen en is het onze verantwoordelijkheid als platform om ze daarvoor te behoeden. Een borg of creditcard helpt om dat te voorkomen.

Een ander belangrijk onderwerp is dat wij ons platform zo veilig mogelijk willen houden en waar verhuurders en huurders op elkaar kunnen vertrouwen. Een identificatie door middel van o.a. een rijbewijs alleen is niet altijd een garantie dat huurders zich netjes blijven gedragen. Door een borg of creditcard te vragen, stimuleren wij huurders zich beter te gedragen en houden we de kwaliteit van het platform hoog.

 

Hoe werkt het met de borg?

Wanneer je ervoor kiest via iDeal te betalen, vragen we om een borg. Je kunt dit in je profiel terugvragen, drie werkdagen na afloop van de huurperiode. Wanneer je het hebt teruggevraagd, staat het binnen maximaal 8 werkdagen weer op je rekening. Je kunt de borg ook op je profiel laten staan om bij je volgende boeking te gebruiken, wel zo makkelijk. Wil je niet op je €250,00 wachten? Gebruik dan een creditcard! Bij creditcard betalingen hoef je geen borg te betalen.

 

Hoe kan ik mijn borg terugkrijgen?

Wanneer je besluit SnappCar (voorlopig) niet meer te gaan gebruiken, kun je je borg terug vragen via je profielinstellingen. Een verzoek tot teruggave van de borg kun je 3 dagen na afloop van de huurperiode doen, indien er geen extra kosten zijn ontstaan. 

Wanneer je gebruik maakt van onze website, klik dan rechtsboven op je profielfoto en selecteer 'Profiel bewerken' in het menu. Op je profielpagina zie je aan de linkerkant een tab 'Borg', hier kun je de teruggave van je borg aanvragen, wanneer je voldoet aan de vereisten voor teruggave. Let op: voor het terugbetalen van de borg hebben wij je bankgegevens nodig. Je kunt je IBAN rekeningnummer invullen via het tab  'Uitbetalingsinstellingen' aan de linkerkant.

Wanneer je de SnappCar app gebruikt, kun je klikken op de 'Profiel' sectie en dan op 'Borg'. Hier vind je de mogelijkheid om de teruggave van je borg aan te vragen.

 

Het lukt niet om mijn borg terug te vragen, wat nu? 

Lukt het (nog) niet om de borg terug te vragen? Dan voldoe je op dat moment nog niet aan de voorwaarden voor teruggaaf. Bijvoorbeeld, omdat de 3 werkdagen nog niet zijn verstreken, je uitbetalingsinstellingen nog niet compleet zijn gemaakt of er nog een nieuwe boeking in de toekomst gepland staat. Het kan ook zijn dat je nog een schadeproces hebt lopen of dat er nog openstaande betalingen in je profiel staan die nog voldaan moeten worden. Heb je het wel teruggevraagd, maar nog niet ontvangen? Hou er rekening mee dat het maximaal 8 werkdagen kan duren voordat het weer op je rekening arriveert. Mocht geen van bovenstaande het geval zijn, neem dan even contact op met ons support team, dan helpen we je graag verder.