In dit artikel beantwoorden we vragen over de borg, en hoe je jouw borg terug kunt krijgen.
Om te huren bij SnappCar betaal je in een aantal gevallen borg.
Waarom een borg betalen?
Langere tijd hebben wij het huren van een SnappCar mogelijk gemaakt zonder het betalen van een borg. We hebben echter moeten constateren dat een klein deel van onze huurders hun kosten niet kan betalen. Dat kan gaan om kosten zoals extra gereden kilometers, parkeerboetes, verlengingen of eigen risico's bij schade. Dat zijn extra kosten die uiteindelijk voor rekening komen van SnappCar, wanneer de huurder deze niet kan betalen.
Daarnaast is het in het belang van huurders om te voorkomen dat ze onbewust in de schulden terecht komen en is het onze verantwoordelijkheid als platform om ze daarvoor te behoeden. Een borg of creditcard helpt om dat te voorkomen.
Een ander belangrijk onderwerp is dat wij ons platform zo veilig mogelijk willen houden en waar verhuurders en huurders op elkaar kunnen vertrouwen. Een identificatie door middel van o.a. een rijbewijs alleen is niet altijd een garantie dat huurders zich netjes blijven gedragen. Door een borg of creditcard te vragen, stimuleren wij huurders zich beter te gedragen en houden we de kwaliteit van het platform hoog.
Hoe werkt het met de borg?
Als je niet met creditcard betaalt, vragen we om een borg. Je kunt dit in je profiel terugvragen, direct na afloop van de huurperiode. Hierna kan het 8 dagen duren om het geld weer op je rekening te hebben. Je kunt de borg ook op je profiel laten staan om bij je volgende boeking te gebruiken, wel zo makkelijk. Wil je niet op je €250 wachten? Gebruik dan een creditcard!
De borg wordt niet gebruikt voor het verrekenen van eventuele openstaande betalingen zoals bijvoorbeeld extra gereden kilometers. Wanneer je besluit SnappCar (voorlopig) niet meer te gaan gebruiken, kun je je borg terug vragen via je profielinstellingen. Een verzoek tot teruggave van de borg kun je indienen direct na afloop van de huurperiode en indien er geen extra kosten zijn ontstaan.
Wanneer je gebruik maakt van onze website, klik dan rechtsboven op je profielfoto en selecteer 'Profiel bewerken' in het menu. Op je profielpagina zie je aan de linkerkant een tab 'Borg', hier kun je de teruggave van je borg aanvragen, wanneer je voldoet aan de vereisten voor teruggave. Let op: voor het terugbetalen van de borg hebben wij je bankgegevens nodig. Je kunt je IBAN rekeningnummer invullen via het tab 'Uitbetalingsinstellingen' aan de linkerkant.
Wanneer je de SnappCar app gebruikt, kun je klikken op de 'Profiel' sectie en dan op 'Borg'. Hier vind je de mogelijkheid om de teruggave van je borg aan te vragen.
Lukt het (nog) niet om de borg terug te vragen? Dan voldoe je op dat moment nog niet aan de voorwaarden voor teruggaaf. Bijvoorbeeld, omdat je een lopende boeking hebt, een nieuwe boeking hebt gemaakt, omdat je nog een schadeproces hebt lopen of dat er nog openstaande posten in je profiel staan die nog voldaan moeten worden.
Wanneer je het verzoek voor teruggave van de borg met succes hebt aangevraagd, betalen wij binnen uiterlijk 8 dagen de betaalde borg aan je terug.