Moet ik de wegenwacht bellen?
Tijdens de huurperiode ben je verzekerd voor pechhulp. Als de auto plotseling stil komt te staan, wanneer er lampjes op het dashboard knipperen of er een ongewone geur/rook optreedt, zet dan de auto dan onmiddellijk stil op een veilige plek. Probeer te achterhalen wat er mis is gegaan en bel de pechhulpdienst.
Bel de wegenwacht
Neem contact op met onze pechhulpdienst door ons te bellen via de app en kies optie 1. Je vindt de contact button door in de app naar Mijn Boekingen te gaan -> Klik op de actieve boeking -> Scroll naar beneden totdat je de button 'Contact Support team' ziet. Kies in het menu vervolgens optie 1 en je wordt doorverbonden met de pechhulpdienst.
Je wordt doorverbonden met de wegenwacht van het land waar je een auto hebt gehuurd. Zij zullen de aard van het probleem onderzoeken en de nodige hulp regelen, bijvoorbeeld via een monteur of sleepbedrijf. Soms kan de auto ter plaatse worden gerepareerd, en andere keren wordt hij naar de dichtstbijzijnde garage gesleept waar de eigenaar kan beslissen welke reparaties moeten worden uitgevoerd.
Het is belangrijk dat je ook contact opneemt met de eigenaar van de auto om hem/haar op de hoogte te brengen van de situatie, liever te vroeg dan te laat.
Wat gebeurt er als de auto niet ter plekke gerepareerd kan worden bij pech?
Als jouw auto kapot gaat tijdens de boekingsperiode en niet op de pechlocatie gerepareerd kan worden, krijg je van SnappCar een vervangende auto voor 2 dagen of tot het einde van de boekingsperiode: wat het eerst komt. Voor een overzicht van de dekking in geval van pech, raadpleeg dit artikel.
Krijg ik pechhulp in het buitenland?
Wanneer je hebt gekozen om de auto mee te nemen naar het buitenland, met goedkeuring van de verhuurder en tegen betaling van de extra kosten voor buitenlanddekking, krijg je pechhulp als dat nodig is.
Wij vragen je om te wachten op de pechhulpdienst om je te vertellen welke reparaties nodig zijn om de reis voort te zetten. In alle mogelijke gevallen geven wij, en de verhuurder, er de voorkeur aan dat je de auto terugbrengt naar het adres van de verhuurder. Indien dit niet mogelijk is, dan kan, in overleg met de verhuurder, de pechhulpdienst en ons supportteam, gekeken worden naar een andere oplossing.