Hoe werkt de verzekering wanneer ik een auto huur bij SnappCar?

In dit artikel vind je alle informatie wat betreft de SnappCar verzekering en wat wel en niet onder de dekking valt. 


Hoe werkt de SnappCar verzekering? 
Moet ik betalen voor de verzekering? Wat valt onder de dekking? 
Wat valt niet onder de dekking?
Zijn extra bestuurders verzekerd?
Ben ik verzekerd als ik mijn auto meeneem naar het buitenland?
Hoe kan ik contact opnemen met de verzekeraar? 

Hoe werkt de SnappCar verzekering? 

De SnappCar-verzekering is van kracht tijdens de huurperiode die via ons platform is geboekt en als het inchecken is afgerond volgens onze standaard digitale procedure. Met de volledige casco dekking ben je uitgebreid verzekerd tegen schade, diefstal en vandalisme. Mocht er tijdens de boeking schade ontstaan, dan wordt deze afgehandeld via de verzekeringsmaatschappij Allianz. 

 

Moet ik betalen voor de verzekering? 

Ja, SnappCar rekent een verzekering vergoeding voor elke huurperiode. De hoogte van de verzekeringskosten is verschillend per boeking, afhankelijk van verschillende factoren. De verschillen in het bedrag komen doordat de verzekeringsfee gebaseerd is op het risicoprofiel van de auto en huurder. Dit betekent dat op basis van factoren zoals (onder andere  leeftijd van de huurder en waarde van de auto, de verzekeringsfee lager of hoger kan zijn, net als bij een gewone autoverzekering. De verzekeringsfee voor boekingen met een zeer hoog risico op schade, bij bijvoorbeeld auto's met een hoge waarde, bedraagt de verzekeringsfee €20,00 per dag. De verzekering wordt opnieuw afgesloten voor iedere verhuur, dus je bent geen abonnementskosten of maandelijkse bijdrage verschuldigd voor de verzekering. 

 

Wat valt onder de dekking? 

Onder de 'volledig casco'-verzekering wordt in principe alle schade gedekt die is veroorzaakt door plotselinge externe factoren, zoals krassen, deuken, ruitschade, diefstal, en verduistering. In deze gevallen kan een eigen risico in rekening gebracht worden. Daarnaast is de wettelijke aansprakelijkheid gedekt voor zowel de bestuurder als eventuele extra bestuurders. De auto is verzekerd tegen de verzekeringstechnische waarde met een maximum van € 90.000. Allianz treedt op als verzekeringsmaatschappij Allianz en zal schadeclaims beoordelen en afhandelen. Ook hulp bij pech onderweg en het transport van de auto naar een garage zijn beide gedekt door de verzekering, mits de auto ook persoonlijk WA-verzekerd is. 

Wat valt niet onder de dekking? 

Technische schade wordt niet gedekt door de verzekering van Allianz, aangezien deze schade bijna altijd het gevolg is van ouderdom of ‘slijtage’ van de auto en de huurder hier niet aansprakelijk voor kan worden gesteld. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om ervoor te zorgen dat de verhuurde auto in goede staat verkeerd. Als een auto als gevolg van technische schade niet verder kan rijden tijdens een verhuur, zal SnappCar de auto slepen naar een reparatiewerkplaats, maar geen verdere reparaties vergoeden.

Eventuele kosten die niet gerelateerd zijn aan de huur zullen niet worden gedekt, zoals het boeken van hotels veranderingen, gemiste vluchten of afspraken of enige andere kosten.

Zijn extra bestuurders verzekerd?

Extra bestuurders zijn verzekerd wanneer zij formeel aan de boeking zijn toegevoegd en bevestigd door SnappCar. Let op het volgende:

  • Vraag eerst toestemming van de eigenaar voor het toevoegen van een extra bestuurder.
  • De extra bestuurder kun je toevoegen op het moment dat je de boeking hebt betaald.
  • De extra bestuurder dient een geverifieerd en volledig profiel te hebben op SnappCar.
  • De extra bestuurder moet voldoen aan dezelfde voorwaarden die nodig zijn voor het boeken, zoals de minimumleeftijd op de specifieke auto te huren.
  • Jij blijft als huurder verantwoordelijk voor de auto en dient deze dan ook op te halen en af te leveren. De extra bestuurder kan deze handelingen niet uitvoeren!

Ben ik verzekerd als ik mijn auto meeneem naar het buitenland?

Ga je naar het buitenland? Dan dien je tijdens het maken van de boeking aan te geven en altijd toestemming te vragen aan de eigenaar. in het autoprofiel kun je terugvinden of het is toegestaan om de auto mee te nemen naar het buitenland. Zonder zijn of haar toestemming is het niet toegestaan de auto mee te nemen naar het buitenland.

Wanneer je de auto meeneemt naar het buitenland, dan ben je verzekerd voor Europese pechhulp. Deze optie sluit je af bij het betalen van jouw boeking. Europese pechhulpdekking kosten € 6 per dag en is verplicht, wanneer je de auto meeneemt naar het buitenland. Je mag naar de landen die op de groene kaart staan.


 Landen waar een groene kaart is verplicht:

  • Albanië
  • Bulgarije
  • Bosnië-Herzegovina
  • Wit-Rusland
  • Cyprus
  • Israël
  • Marokko
  • Moldavië
  • Montenegro
  • Slowakije
  • Slovenië
  • Tunesië
  • Turkije
  • Oekraïne

Als je van plan bent om een ​​van de bovengenoemde landen te bezoeken, zorg ervoor dat je tenminste een week van tevoren contact opneemt met het SnappCar support team. Wij zullen de groene kaart aanvragen bij Allianz en naar je opsturen via e-mail.

 

Hoe kan ik contact opnemen met de verzekeraar? 

Wanneer je een vraag hebt over een specifiek schadegeval, kun je contact opnemen met Allianz. Noem in je bericht het dossiernummer, kenteken en boekingsnummer. Je kunt Allianz bereiken via snappcar@allianz.nl.

Meer informatie over de SnappCar verzekering, verzekeringsvoorwaarden en het polisblad, vind je hier.



Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 8 van 11