Hoe wordt mijn schade behandeld?

De schadebehandeling kan worden onderverdeeld in vier delen:

Huurder en verhuurder informeren Allianz Allianz voert onderzoek uit Allianz bepaalt aansprakelijkheid en afhandeling

Alle communicatie verloopt via e-mail, hoewel Allianz via telefoon contact kan opnemen met de verhuurder.

Stap 1: De schade wordt gemeld in de app (of de browserversie) bij de check-out. Meer informatie over het melden van een schade vind je hier.

Stap 2:  Direct wanneer er een schade tijdens jouw boeking wordt gemeld zal SnappCar contact met je opnemen om binnen enkele dagen een deel van het Eigen Risico te innen van je rekening, als voorschotbetaling op het eigen risico.

Stap 3: houdt in dat huurder en verhuurder automatisch bericht krijgen van het schadenummer bij Allianz. Als u vragen heeft over uw geval, dit nummer te vermelden in uw communicatie met Allianz.

Stap 4: Allianz zal de verhuurder op de hoogte stellen van het besluit omtrent de dekking van de schade. SnappCar zal dan de huurder informeren over de hoogte van de kosten die wij zullen aftrekken, met een maximum van het eigen risico per schade evenement. Uiteraard verrekenen we je definitieve Eigen Risico met het reeds betaalde bedrag. Indien het uiteindelijke eigen risico hoger is dan de voorschotbetaling, zul je bij moeten betalen. Indien het definitieve eigen risico lager is, krijg je binnen 30 dagen het verschil teruggestort op het bij ons bekende bankrekeningnummer. Meer informatie over het eigen risico vind je hier.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen