Pech tijdens de huurperiode

In dit artikel vind je alle informatie over wat je het beste kunt doen wanneer je pech hebt met de auto tijdens de huurperiode. 


Ik sta met pech langs de weg, wat nu? 

Sta je met pech langs de weg of heb je schade gereden en is de auto niet meer rijdbaar? Neem direct contact op met de pechhulpdienst. 

Neem ook contact op wanneer er rode waarschuwingslampjes branden, rijd hier nooit mee door!

 

Bellen met de pechhulpdienst doe je via de SnappCar app:

  1. Ga naar Mijn Boekingen
  2. Klik op de actieve boeking 
  3. Scroll naar beneden naar “Contact Support”
  4. Kies in het menu optie 1 voor de pechhulpdienst

De pechhulpdienst behandelt de pechmelding. Zij zullen de aard van het probleem beoordelen en, indien nodig, de wegenwacht inschakelen. Wanneer het probleem ter plekke niet kan worden verholpen, wordt de auto door een bergingsdienst afgesleept naar een garage. 

Als de auto niet op de pechlocatie door de monteur gemaakt kan worden vragen we je om uit te checken. Je kunt de check-out via het boekingsoverzicht op onze site of in onze app starten. Zoek contact met de huurder en registreer de huidige kilometerstand en brandstofniveau. Mochten er al foto's van de schade zijn, voeg deze dan ook toe. Dit start automatisch het schade proces en zal onze verzekeraar Allianz informeren. Wanneer een reparatie aan de auto noodzakelijk is, zal dit altijd in overleg met de verhuurder moeten gebeuren.

 

Krijg ik vervangend vervoer als de auto niet gerepareerd kan worden? 

Het doel van pechhulp is jou zo snel mogelijk weer op weg krijgen. Lukt dit ter plaatse niet, dan kan de pechhulpdienst vervangend vervoer inzetten per openbaar vervoer of huurauto. Dit verschilt per situatie en gaat in overleg met jou en SnappCar. Binnen Nederland bedraagt de duur van de  inzet van een vervangende auto maximaal 2 dagen. 

 

Krijg ik pechhulp in het buitenland?

Wanneer je buiten Nederland reist, krijg je pechhulp wanneer je buitenlanddekking hebt betaald bij de boeking en er toestemming is van de verhuurder om de auto mee te nemen naar het buitenland. Controleer dit altijd goed voordat je op pad gaat! Heb je geen buitenlanddekking geselecteerd en ga je tóch met de auto naar het buitenland? Dan kan onze pechhulp je wel helpen, maar worden de totale kosten aan jou doorbelast. Hou er rekening mee dat dit kan oplopen tot behoorlijk hoge bedragen. 

 

In het buitenland geldt een wachttijd voor reparatie, deze bedraagt vier dagen. Wanneer de auto binnen die periode niet gerepareerd kan worden, wordt transport voor de auto naar Nederland geregeld. Vervangend vervoer kan in overleg met SnappCar worden ingezet voor een periode van maximaal 4 dagen.

 

Onze pechhulpdienst richt zich op het hulp bieden aan het gestrande voertuig en het op weg helpen van jou als huurder. We voorzien niet in andere kosten. Wij raden je daarom aan om altijd tijdig te informeren naar een reis- en/of annuleringsverzekering die kan voorzien in kosten zoals hotelovernachtingen, maaltijden, uitval van voertuig en/of bestuurder.

 

Krijg ik een overnachting vergoed als mijn auto pech heeft?

Nee, de SnappCar verzekering dekt niet de kosten voor overnachtingen als gevolg van pech. Wij raden een reisverzekering aan om dit soort kosten te dekken. Voor een overzicht van de verzekering in het geval van een pechgeval, raadpleeg dan dit artikel.

 

Extra kosten pechhulp bij niet gedekte evenementen

We berekenen € 100 extra kosten per pechgeval door wanneer er hulp geboden moet worden bij de volgende evenementen:

  • Het tanken van verkeerde brandstof
  • Stranding van het voertuig door niet tijdig tanken of opladen
  • Lege accu door het aanlaten van verlichting
  • Sleutels in het voertuig
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 2