Waar ben je naar op zoek?

Hoe werkt de check-in?

Lees hier meer over de check-in van een Keyless auto: Hoe werkt de check-in bij een Keyless auto? 



Belangrijk om te weten voordat je de check-in start:

  • Zorg ervoor dat de boeking op tijd betaald is. Je ziet de status van de boeking in het overzicht in de app. Als de betaling niet is voldaan voor de starttijd van de boeking, komt deze te vervallen.

  • Vanaf 30 minuten voor de starttijd kan je beginnen aan de check-in. Als je eerder wil inchecken, moet de tijd van de boeking worden aangepast. Lees hier [article ] hoe je dat kan doen.

  • Een smartphone met de SnappCar app is nodig om een check-in te starten en gebruik te maken van het platform. Zorg voor voldoende batterij en een internet connectie.



Hoe voltooi je de check-in

Wanneer je de eigenaar van de auto ontmoet, moeten jullie 5 stappen doorlopen. Deze dien je uit te voeren wanneer beide partijen aanwezig zijn.

 

  • Foto’s en schades: Maak foto’s van de auto vanuit 8 hoeken (de app geeft aan vauit waar). Je wordt gevraagd of de staat van de auto overeenkomt met de foto’ in de app. Zorg er in deze stap ook voor om eventuele nieuwe schades te melden als deze nog niet in de app staan. 

  • Kilometerstand: Vul de kilometerstand in, of bevestig deze als de eigenaar dit al heeft ingevuld. Zo weten jullie hoeveel kilometers er tijdens de rit gereden worden. 

  • Brandstofniveau: Vul het huidige brandstofniveau in door aan te geven voor hoeveel procent er op de meter staat.

  • Rijbewijs controle: Geef je rijbewijs aan de eigenaar zodat deze kan bevestigen dat de identiteit van de boeking overeenkomt met de jouwe.

  • Sleuteloverdracht: Bevestig dat je de sleutels in ontvangst hebt genomen van de eigenaar. 

 

Zorg er ook voor dat je eventuele vragen over de auto stelt, zoals waar je het beste kan tanken en zorg dat jullie elkaars contactgegevens hebben zodat je elkaar kan bereiken tijdens de boeking. 

 

Mocht er technisch iets fout gaan met de app, bel ons dan via de boeking pagina. Zorg ervoor dat je schades, brandstofniveau en kilometerstand goed vastlegt en stuur ons een mail als je de informatie voor enige reden niet toe kan voegen. 

 

Nadat alle stappen zijn voltooid, krijg je een mail dat je bent ingecheckt en verzekerd op pad kan gaan. 

 

Lees hier meer:

Hoe om te gaan met brandstof en andere extra kosten tijdens een huurperiode

Wat kun je verwachten indien je pechhulp hebt afgenomen voor je boeking bij SnappCar?