Wat is er nodig om betalingen te kunnen ontvangen via SnappCar als verhuurder?

Bij SnappCar is een veilige community erg belangrijk. Om deze veilige community te garanderen en om te voldoen aan de Europese wet- en regelgeving voor online betalingssystemen, zoals PSD2,  werken wij samen met Stripe, onze Payment Service Provider (voorheen Adyen). Om gebruik te maken van SnappCar en betalingen te ontvangen (via Stripe) is het nodig dat je instemt met de Stripe Connected Account overeenkomst. Verder hebben we een aantal gegevens van je nodig die wij doorgeven aan Stripe, zodat jij gebruik kunt maken van SnappCar en je boekingen uitbetaald kunnen worden. De meeste gegevens staan al in je Snappcar profiel. Het kan voorkomen dat Stripe extra persoonlijke gegevens van je opvraagt, om te voldoen aan wet- en regelgeving die geldt voor online betalingssystemen. Dankzij de (herziene) Europese regelgeving (zoals PSD2) kunnen consumenten nieuwe online rekening- en betaaldiensten gebruiken, makkelijker online betalingen verrichten en wordt het online betalen steeds veiliger. 

Stripe Connected Account overeenkomst

Om te blijven voldoen aan de veranderende (Europese) regelgeving voor online betalingssystemen (PSD2) en om een goede service te bieden, werken wij samen met de betaalservice Stripe (voorheen Adyen). Dankzij Stripe kunnen betalingen sneller verwerkt worden en zijn er internationaal meer mogelijkheden. Al onze verhuurders dienen daarvoor wel een zogenaamd “Stripe Connected Account” aan te maken door akkoord gaan met de Stripe Connected Account overeenkomst. Ons systeem maakt vervolgens automatisch het account aan, waarin jouw betaalgegevens worden opgeslagen zodat we jou uit kunnen betalen. Als er geen Stripe Connected Account aangemaakt wordt, kunnen we jou dus niet uitbetalen. Voor jou als verhuurder zal er verder niets veranderen. In je SnappCar profiel kun je de checkbox aanvinken en je gegevens opslaan. Je gegevens worden vanaf dat moment veilig verwerkt door Stripe ten behoeve van de online betalingen en niet meer door onze vorige betalingsprovider Adyen. 

Extra gegevens

Naast het akkoord op de Stripe Connected Account overeenkomst, hebben we nog een aantal andere gegevens nodig, die we zullen doorgeven aan Stripe. Dit zijn:

  • Je volledige naam
  • Adresgegevens
  • E-mailadres
  • Geboortedatum
  • IBAN-nummer

In enkele gevallen wordt ook gevraagd om een document (paspoort, rijbewijs, id-kaart of verblijfsvergunning) te uploaden. Stripe kan dit opvragen om te voldoen aan hun ‘Know Your Customer’ (KYC) verplichtingen. Deze verplichting houdt in dat Stripe informatie over Stripe-accounthouders moet verzamelen en controleren om fraude, misbruik, witwassen en andere soorten (financiële) criminaliteit te voorkomen. Meer informatie hierover staat op hun website. Je kunt alle gegevens invullen in je SnappCar profiel. Zonder deze gegevens kunnen wij je boekingen niet uitbetalen. Zorg dus altijd voor een compleet ingevuld profiel, zodat jij SnappCar zonder enkele problemen kunt gebruiken! 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen