Keyless technische informatie en contact

Technische informatie

Waarom je de tweede sleutel NIET moet gebruiken

  • Wanneer jij of een huurder de auto sluit middels de SnappCar app, zal de startonderbreking op de auto worden gezet. Je zou met de reservesleutel wel de deur kunnen openen, maar de startonderbreking blijft dan actief. Dit betekent dat de auto niet gestart kan worden. Pas wanneer de auto vanuit de app wordt geopend zal de startonderbreking ook worden gedeactiveerd. 
  • Gebruik de sleutel met de keyfob ook als je zelf gebruik maakt van de auto. Open na een huurperiode dus eerst de auto met de app. Je hoeft de auto pas weer met de app op slot te zetten zodra je de auto klaar zet voor een huurperiode. Als je dat wilt doen plaats je de sleutel in de keyfob, en sluit je de auto middels de app.

 

Wanneer de auto niet start

  • Bel altijd Snappcar als de auto niet start. Dit kan te maken hebben met een gebruikersfout, en wij kunnen op afstand assisteren. Laat de auto nooit slepen totdat je contact met ons hebt gehad. 

 

Wanneer de auto een onderhoudsbeurt krijgt

  • Informeer de garage altijd over het systeem dat geïnstalleerd is. Benoem daarbij in ieder geval ook de aanwezigheid van een startonderbreker. De garage mag ook altijd contact met ons opnemen als zij informatie nodig hebben over het systeem, of de werking daarvan.

 

Troubleshooting 

 

Keyless is geïnstalleerd, maar ik kan de instellingen voor het openen en sluiten van de auto niet vinden.

Het kan een a twee werkdagen duren voordat de instellingen zichtbaar worden in jouw app. Als je na een werkdag de instellingen niet kan vinden onder auto instellingen neem dan contact met ons op via de chat. 

 

Ik kan de auto niet sluiten via de app

Zorg dat de keyfob goed in de houder in het dashboardkastje zit. Als je geen Keyfob hebt en/of er is een goede connectie is en geen boeking actief, stuur ons dan een e-mail. 

 

De app registreert de brandstof niet juist

Niet ieder model kan het exacte brandstofpeil uit de auto lezen. Controleer na iedere boeking het brandstofpeil. Voor afhandeling van brandstof kan je contact zoeken met het support team via de chat.

 

De kilometerstand registreert niet aan het einde van een boeking

Het kan zijn dat de instellingen van het systeem geupdate moeten worden. Als er 0 kilometer geregistreerd is vragen we je ons te e-mailen met de juiste kilometerstand. De kunnen wij aanpassen als de auto stilstaat. 

 

Ik ben mijn keyfob kwijt

De meeste Keyless auto's hebben een keyfob. Als dit het geval is, kan zonder keyfob de auto niet geopend en gesloten worden middels de app. Zet de auto offline totdat er een nieuwe tag is aangesloten. Neem daarna contact met ons op via de chat. Wij zullen de garage daarna opdracht geven een nieuwe keyfob te installeren.

 

Schade tijdens een SnappCar verhuurperiode (Total loss) 

In het geval van schade tijdens een keyless boeking dient de schade binnen 48 uur gemeld te worden bij het support team. Meldingen langer dan  48 uur na de check-out worden niet behandeld door de verzekeraar. Daarnaast vragen we je vriendelijk ons zo spoedig mogelijk te informeren bij een total loss geval. In dat geval kan het systeem nog worden uitgebouwd, en de borg worden uitgekeerd.

 

Mijn auto start niet

De twee voornaamste redenen zijn de accu van de auto of de startonderbreking. Neem in dit geval telefonisch contact op, zodat wij het probleem kunnen helpen identificeren.

 

 

Contact

Keyless eigenaren kunnen bij elke boeking (ook reeds gesloten boekingen) de telefoon knop terugvinden. Op deze manier kunnen we direct helpen waar dat nodig is. Bij problemen met in- en uitchecken mag je altijd bellen. Mocht er niemand bereikbaar zijn vragen we je een voicemail achter te laten. Wij bellen dan zo spoedig mogelijk terug.

 

Voor niet-dringende vragen kun je altijd contact opnemen via de chat.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 1