In dit artikel vertellen wij je stapsgewijs hoe je SnappCar account geverifieerd kan worden, zodat je zonder problemen een auto kunt huren š
- Waarom moet ik mijn account verifiƫren?
- Verificatie starten
- De verificatie van je rijbewijs
- Inschrijfkosten betalen
Waarom moet ik mijn account verifiƫren?
We willen ons platform veilig en vriendelijk houden! Daarom moet je eerst volledig geverifieerd zijn om een auto te kunnen huren. Ook wanneer je een extra bestuurder wil aanmelden voor een boeking, moet deze over een geverifieerd account beschikken.
Verificatie starten
Klik op je profielfoto in de rechterbovenhoek en vervolgens op 'Profiel bewerken', of druk op het profielpictogram onder aan het scherm als je bent ingelogd op de SnappCar app.
Zorg ervoor dat al je persoonlijke gegevens kloppen:
- Voornaam
- Achternaam
- Geboortedatum
- Adres
- Lukt het niet om je adres in te voeren? Sommige adressen worden niet herkend. Probeer een adres dichtbij.
- Telefoonnummer
- Verifieer je telefoonnummer door de 4-cijferige code in te vullen die je per SMS van ons hebt ontvangen. Heb je geen code gekregen? Volg dan de instructies en probeer het later nog een keer. Neem anders contact op met ons support team via de chat.
Deze informatie is nodig om de verificaties in de volgende stap te voltooien. Zorg ervoor dat alle informatie correct en van jou is, je kunt geen gegevens van iemand anders gebruiken.
Klik op Verificaties
Je kunt nu je identiteit en rijbewijs verifiƫren.
De verificatie van je rijbewijs
SnappCar controleert de geldigheid van het rijbewijs van elke huurder. Daarvoor hebben we duidelijke foto's nodig van de voor- en achterkant van het rijbewijs.
Belangrijk is dat:
- het beeld helder en scherp is en er geen flits is die informatie blokkeert
- het volledige rijbewijs (voor- en achterkant) zichtbaar is
- je het documentnummer niet hebt afgeschermd (afscherming van de foto en jouw BSN nummer wordt geadviseerd maar punt 5 moet zichtbaar zijn)
- er aparte foto's zijn van de voor- en achterkant
- de bestanden niet groter zijn dan 10MB en niet in PDF formaat (JPEG en PNG formaat is wel toegestaan)
- het rijbewijs niet is opgegeven als vermist of gestolen, dit leidt tot directe afwijzing
- De naam op het rijbewijs exact overeenkomt met de naam op je SnappCar profiel en bankrekening.
Rijbewijzen zonder vervaldatum
Wanneer je rijbewijs geen vervaldatum heeft en is afgegeven door een land binnen de EU, dan dienen wij een handmatige controle uit te voeren. Dit proces kan enkele dagen duren, maar we werken eraan om je zo snel mogelijk te helpen. Neem contact op via de chat om de controle uit te kunnen voeren. We laten je zo spoedig mogelijk weten wanneer we de uitslag voor je hebben.
Rijbewijzen uit een ander land dan de EU
Als je rijbewijs is afgegeven door een land binnen de EU, maar niet door het land waarin je een auto huurt, moeten we een handmatige controle uitvoeren. Neem contact op via de chat om de controle uit te kunnen voeren. Dit proces kan enkele dagen duren, maar we werken eraan om je zo snel mogelijk te helpen. We laten je zo spoedig mogelijk weten wanneer we de uitslag van de controle hebben.
Als je rijbewijs is afgegeven door een land buiten de EU, kun je helaas niet deelnemen en een auto huren via SnappCar. Lees dit artikel voor meer informatie.
Inschrijfkosten betalen
Om jouw identiteit te kunnen bevestigen vragen wij om eenmalig inschrijfkosten te betalen. Je kunt dit enkel betalen met jouw eigen, persoonlijke bankrekening. Het is niet mogelijk te betalen met een bankrekening van iemand anders, of een zakelijke bankrekening. Voor betalingen met een en/of rekening, kan dit formulier ingevuld worden.
Het kaartnummer wordt niet opgeslagen voor toekomstige betalingen, maar het is voor ons een manier om je identiteit te verifiƫren.
De afbeelding laat zien hoe je profiel eruitziet wanneer deze volledig is geverifieerd.
Heb je nog vragen of loop je ergens tegen aan? Neem dan contact met ons op via de chat.