In dit artikel vertellen wij je stapsgewijs hoe het verificatieproces werkt en laten zien wat je moet doen als het niet lukt om je account te verifiëren. Hoe verifieer ik mijn rijbewijs? Waarom werkt de verificatie niet? Het antwoord op deze vragen vind je in dit artikel!
Waarom moet ik mijn account verifiëren?
We willen ons platform veilig en vriendelijk houden! Daarom moet je eerst volledig geverifieerd zijn om een auto te kunnen huren. Ook wanneer je een extra bestuurder wil aanmelden voor een boeking, moet deze over een geverifieerd account beschikken.
Ga naar je profiel
Klik op je profielfoto in de rechterbovenhoek en vervolgens op 'Profiel bewerken', of druk op het profielpictogram onder aan het scherm als je bent ingelogd op de SnappCar app.
Zorg ervoor dat al je persoonlijke gegevens kloppen:
- Voornaam
- Achternaam
- Geboortedatum
- Adres
- Lukt het niet om je adres in te voeren? Sommige adressen worden niet herkend. Probeer een adres dichtbij.
- Telefoonnummer
- Verifieer je telefoonnummer door de 4-cijferige code in te vullen die je per SMS van ons hebt ontvangen. Heb je geen code gekregen? Volg dan de instructies en probeer het later nog een keer. Neem anders contact op met onze Support.
Deze informatie is nodig om de verificaties in de volgende stap te voltooien. Zorg ervoor dat alle informatie correct en van jou is, je kunt geen gegevens van iemand anders gebruiken.
Klik op Verificaties
Je kunt nu je identiteit en rijbewijs verifiëren.
Het verifiëren van jouw rijbewijs:
SnappCar controleert de geldigheid van het rijbewijs van elke huurder. Daarvoor hebben we duidelijke foto's nodig van de voor- en achterkant van het rijbewijs.
Zorg ervoor dat:
- het beeld helder en scherp is en er geen flits is die informatie blokkeert
- het volledige rijbewijs (voor- en achterkant) zichtbaar is
- je het documentnummer niet hebt afgeschermd (afscherming van de foto en jouw BSN nummer wordt geadviseerd maar punt 5 moet zichtbaar zijn)
- er aparte foto's zijn van de voor- en achterkant
- de bestanden niet groter zijn dan 10MB en niet in PDF formaat (JPEG en PNG formaat is wel toegestaan)
- het rijbewijs niet is opgegeven als vermist of gestolen, dit leidt tot directe afwijzing
Rijbewijzen zonder vervaldatum
Wanneer je rijbewijs geen vervaldatum heeft en is afgegeven door een land binnen de EU, dan dienen wij een handmatige controle uit te voeren. Dit proces kan enkele dagen duren, maar we werken eraan om je zo snel mogelijk te helpen. Vul het contactformulier in om de controle uit te kunnen voeren. We laten je zo spoedig mogelijk weten wanneer we de uitslag voor je hebben.
Rijbewijzen uit een ander land dan de EU
Als je rijbewijs is afgegeven door een land binnen de EU, maar niet door het land waarin je een auto huurt, moeten we een handmatige controle uitvoeren. Dit proces kan enkele dagen duren, maar we werken eraan om je zo snel mogelijk te helpen. Vul het contactformulier in om de controle uit te kunnen voeren. We laten je zo spoedig mogelijk weten wanneer we de uitslag van de controle hebben.
Als je rijbewijs is afgegeven door een land buiten de EU, kun je helaas niet deelnemen en een auto huren via SnappCar. Lees dit artikel voor meer informatie.
Waarom werd mijn account geblokkeerd nadat ik mijn rijbewijs had toegevoegd?
- Er was een technisch probleem bij het uploaden van het rijbewijs, de informatie kon niet worden afgelezen. Probeer het nogmaals of neem contact met ons op om het rijbewijs opnieuw te kunnen uploaden.
- Het rijbewijs is niet geldig. Controleer de status van het rijbewijs bij het RDW of gemeente.
- We konden de informatie die we nodig hadden niet vinden omdat je mogelijk beveiligde informatie hebt.
De verificatie van je bankgegevens
Om jouw identiteit te kunnen bevestigen vragen wij om een bankverificatie. Je kunt de bankverificatie alleen doen met jouw eigen bankrekening. Het kaartnummer wordt niet opgeslagen voor toekomstige betalingen, maar het is voor ons een manier om je identiteit te verifiëren.
Waarom lukt het niet om de bankverificatie te doen?
- Je kunt de bankverificatie alleen doen met jouw eigen bankrekening en niet die van iemand anders
- Controleer of de naam in je profiel overeenkomt met die op jouw bankgegevens
- Betaling met een zakelijke bankrekening is helaas niet mogelijk
- Voor betalingen met een en/of rekening, vul dan dit formulier in
- Probeer een andere browser, wanneer de verificatie mislukt
Mijn account is geverifieerd (groene vinkjes in alle checkboxen), maar ik kan nog steeds geen huurverzoek sturen?
Wil je een auto boeken met een dagprijs hoger dan € 75?
Neem in dat geval contact op met onze Support via het contactformulier. Voor sommige auto's zijn wij extra voorzichtig en hebben wij maatregelen om een huurverzoek te controleren.
De afbeelding laat zien hoe je profiel eruitziet wanneer deze volledig is geverifieerd.
Ik kan een bepaalde auto niet boeken, maar andere auto's wel, hoe kan dit?
Verhuurders kunnen hun instellingen aanpassen, wat betekent dat een verzoek in sommige gevallen kan worden geblokkeerd. Heeft de auto bijvoorbeeld een voorbereidingstijd van 2 uur en probeer je deze auto 1 uur voor de ophaaltijd te boeken, dan wordt het huurverzoek hierdoor geblokkeerd. Probeer een paar andere auto's aan te vragen en kijk of het probleem aanhoudt.
Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op.