Waar ben je naar op zoek?

Hoe kan ik een SnappCar zoeken en vinden?

Wat is de beste manier om een SnappCar te vinden?

Om huurders te helpen snel en makkelijk een auto te vinden op SnappCar, hebben we 6 tips op een rijtje gezet die je helpen met zoeken en boeken:

 

  1. Begin zo vroeg mogelijk met het zoeken naar een auto. Als je SnappCar voor het eerst gebruikt, stuur dan minstens 10 uur van tevoren een huurverzoek. Ben je niet gebonden aan één exact ophaal-/inlevertijd? Gebruik dan de optie 'Ik ben flexibel'. Lees er hier meer over

  2. Zorg ervoor dat je een profielfoto uploadt en schrijf een korte bio over jezelf. Dit is belangrijk om verhuurders een beter beeld te geven van wie jij bent en om zich vertrouwd te voelen om hun auto te delen met nieuwe gebruikers

  3. Stuur de verhuurder een persoonlijk bericht met een toelichting op waarom je een huurverzoek stuurt. Als je flexibel bent met je tijd: geef dit aan

  4. Stuur meerdere verzoeken voor dezelfde huurperiode. Dit vergroot jouw kans op het vinden van een auto op ons platform

  5. Wil je zeker weten dat je snel over een auto kunt beschikken, zoek dan naar auto's met de optie 'Direct Boeken'. De verhuurders van deze auto's houden hun agenda's altijd up-to-date, wat betekent dat de auto direct boekbaar is en je deze meteen kunt betalen. Direct Boeken kan worden gebruikt als zoekfilter bij het zoeken naar een auto. 

  6. Auto's met ‘Keyless’ kunnen worden geopend via de SnappCar app, wat betekent dat de verhuurder niet aanwezig hoeft te zijn bij het inchecken. Deze auto's hebben vaak een zeer hoge beschikbaarheid, dus gebruik deze optie bij jouw zoekopdracht. Lees hier meer.

 

Welke filters kan ik toepassen?

SnappCar staat verschillende filters toe om auto's weer te geven die het beste passen bij de reden van je huur.

  • Direct boeken (link)
  • Keyless 
  • Prijs per dag
  • Afstand tot de aangegeven locatie
  • Merk en model
  • Type auto
  • Vrije kilometers per dag (meer informatie over kilometers vind je in dit artikel)
  • Type brandstof
  • Type transmissie
  • Maximaal aantal passagiers
  • Opties toegestaan door de eigenaar (kinderen, naar het buitenland gaan, huisdieren en/of roken)
  • Accessoires
  • Bouwjaar

 

Zijn alle auto's die ik zie beschikbaar?

Ja, alle auto's die worden weergegeven in de zoekresultaten, zijn door de verhuurders aangegeven als beschikbaar binnen de door jou gezochte periode. Als je echter geen ophaal-/afhaaltijden en -data opgeeft, zie je alle auto's die op jouw locatie beschikbaar zijn, maar niet noodzakelijkerwijs op specifieke data. De zoekopdracht wordt verfijnd wanneer je meer informatie invoert. Daarnaast houden niet alle verhuurder hun kalender bij, dus houd er rekening mee dat je misschien meerdere verzoeken moet sturen.

 

Wat als ik niet echt weet hoe laat?

Als je niet gebonden bent aan een specifieke ophaal-/aflevertijd, gebruik dan de optie 'Ik ben flexibel'. Deze optie toont auto's die niet alleen beschikbaar zijn op het exacte tijdstip dat je hebt ingevoerd, maar ook rond dat tijdstip. Meer informatie over 'flexibele boekingstijden' vind je hier.

 

Hoe worden de aanbevolen auto's bepaald?

SnappCar heeft een uitgebreid algoritme dat bepaalt welke auto's bij welke zoekopdracht worden aanbevolen. Enkele factoren waarmee rekening wordt gehouden zijn:

 

  • Afstand
  • Aantal eerdere boekingen
  • Acceptatiepercentage van de verhuurder
  • Reactietijd van de verhuurder
  • Aantal foto's 
  • Directe boeking

 

Huurders kunnen de auto's in de zoekresultaten ook sorteren op afstand of prijs door op de knop rechtsboven te klikken.

 

Wat is direct boeken? Wat betekenen de bliksemschichten? 

De bliksemschichten naast auto's in de zoekresultaten geven aan dat de verhuurder van die auto Direct Boeken heeft ingeschakeld. Direct Boeken is een functie voor verhuurders waarmee huurders direct kunnen betalen voor een huurperiode als de auto beschikbaar is. Na betaling wordt de boeking bevestigd. In vergelijking met een auto zonder directe boeking hoef je bij een directe boeking niet te wachten op de goedkeuring van de verhuurder. Door Direct Boeken mogelijk te maken, 'belooft' een verhuurder zijn beschikbaarheid te allen tijde up-to-date te houden.

 

Worden alle auto's mechanisch gecontroleerd?

Nee, SnappCar doet geen mechanische controle op alle voertuigen. We zijn echter een peer-to-peer carsharing platform, wat betekent dat auto's die beschikbaar zijn op ons platform ook worden onderhouden door de verhuurders zelf. Daarnaast zijn verhuurders vanuit onze Algemene Voorwaarden verantwoordelijk voor het aanbieden van mechanisch gezonde en veilige auto's. Als je een auto tegenkomt die volgens jouw mening onveilig is, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

 

Wat betekent 'ik ben flexibel met mijn tijden'?

Als je niet gebonden bent aan zeer strikte haal- en brengtijden, raden wij je aan dit vakje aan te vinken. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld 13:00 uur als ophaaltijd aangeeft, je auto's te zien krijgt die om 13:00 uur beschikbaar zijn, maar ook auto's die om 12:00 uur en 14:00 uur beschikbaar zijn. Als je deze optie niet gebruikt, zie je alleen auto's die om 13:00 uur beschikbaar zijn.

Heb je nog meer vragen?
Een aanvraag indienen