Naar de hoofdinhoud

Hoe verifieer ik mijn account?

Account verifieren

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

We helpen je graag op weg, veilig en zonder gedoe. Hieronder lees je stap voor stap wat je moet doen om je account te verifiƫren.

De verificatie bestaat uit 4 stappen:

  1. Je vult je persoonlijke gegevens in (naam, geboortedatum en adres)

  2. Je bevestigt je telefoonnummer

  3. Je uploadt je EU-rijbewijs

  4. Je betaalt de eenmalige verificatiekosten

    šŸ’” De verificatiekosten krijg je terug in de vorm van SnappCar-credits. Die kun je dus direct gebruiken bij je eerste boeking.

Zo start je de verificatie

Ga naar je profiel

  • Op de website: klik rechtsboven op je profielfoto en kies ā€˜Profiel bewerken’

  • In de app: tik onderin op het profielicoon

Controleer je gegevens

Zorg dat alles klopt en echt van jou is:

  • Voor- en achternaam

  • Geboortedatum

  • Adres

  • Mobiel nummer (je krijgt een sms met een 4-cijferige code)

šŸ”” Let op: als je gegevens niet kloppen of niet bij jou horen, kunnen we je profiel niet goedkeuren.

Je rijbewijs uploaden

We checken of je EU-rijbewijs geldig is. Wat moet je doen?

  • Upload twee losse, duidelijke foto's: voorkant Ć©n achterkant

  • Alles moet goed leesbaar zijn

  • Je mag je foto en BSN (punt 4d) afschermen, maar punt 5 moet zichtbaar blijven

  • Gebruik alleen .jpg of .png (geen PDF)

  • Max. bestandsgrootte: 10 MB per foto

  • De naam op je rijbewijs moet exact hetzelfde zijn als op je profiel Ć©n je bankrekening

Handmatige controle nodig?

Soms duurt het iets langer, bijvoorbeeld als:

  • Je rijbewijs geen einddatum heeft

  • Je rijbewijs uit een ander EU-land komt dan waar je wilt huren

In dat geval doen we een handmatige check. Dit kan een paar dagen duren. Stuur ons een berichtje via de chat in de app om dit te starten.

Klik hier om een buitenlands rijbewijs te verifiƫren.

Verificatiekosten

SnappCar vraagt een eenmalige bijdrage om je account te verifiƫren.

  • Je betaalt dit via een persoonlijke bankrekening op jouw naam

  • Betalen met een zakelijke rekening of via iemand anders is niet mogelijk

  • Je betaalgegevens worden niet opgeslagen of opnieuw gebruikt

  • De verificatiekosten krijg je terug in de vorm van SnappCar-credits. Die kun je dus direct gebruiken bij je eerste boeking.

Was dit een antwoord op uw vraag?