Komt mijn voertuig in aanmerking voor Keyless?
Niet ieder voertuig komt in aanmerking voor SnappCar Keyless. Tijdens de aanmeldprocedure controleren wij of jouw voertuig technisch geschikt is voor het systeem. Je voertuig komt in aanmerking als:
Het bouwjaar van het voertuig is 2011 of nieuwer.
Het voertuig heeft niet meer dan 250.000 km gereden.
Het voertuig heeft centrale deurvergrendeling.
Het voertuig heeft geen geblindeerde ramen.
Verhuurder heeft 2 sleutels van het voertuig.
Het voertuig is minimaal 80% beschikbaar op het platform (bv. 24 van de 30 dagen in de maand beschikbaar).
Het voertuig wordt aangeboden op een door SnappCar goedgekeurde locatie. Keyless is met name beschikbaar in steden en dorpen met voldoende omvang en vraag.
Het voertuig heeft geen 'verhoogd verzekeringsrisico’:
Een voertuig kan als “hoog risico” worden gezien als er bovengemiddelde kans is op fraude of schade, bijvoorbeeld bij zeer dure modellen of specifieke type voertuigen. In dat geval kan Keyless niet worden aangeboden.
Je voertuig aanmelden
Je kunt jouw voertuig direct aanmelden via het online aanmeldformulier.
Hoe werkt de aanvraag verder?
Je ontvangt een e-mail waarin staat of jouw voertuig geschikt of ongeschikt is.
Wanneer jouw voertuig geschikt is, neemt een collega telefonisch contact met je op om de laatste details te bespreken en de overeenkomst toe te sturen. Deze overeenkomst kan digitaal worden ondertekend. Na ondertekening kan er een afspraak worden ingepland bij een van onze installateurs.
Nadat dit is geregeld, heb je een SnappCar-account nodig en moet je jouw voertuig aanmelden. Via de SnappCar app kun je eenvoudig een account aanmaken, duidelijke foto’s uploaden en een pakkende beschrijving toevoegen zodat jouw voertuig aantrekkelijk wordt voor huurders.
Activatie
Zodra de installatie is afgerond, wachten we op een seintje van onze installateurs over de hardware die gekoppeld moet worden. Zodra we die info hebben, zorgen wij ervoor dat het systeem binnen 24 werkuren aan jouw autoprofiel is verbonden.
Onboarding
Zodra je Keyless hebt geïnstalleerd en aangemeld, ontvang je van ons een e-mail met een link waarmee je een onboarding call in kan plannen wanneer het jou uitkomt. Tijdens deze call nemen we samen het systeem door en beantwoorden we al je vragen. We vragen je om vóór de call zelf te testen of het Keyless-systeem werkt. Lukt het niet? Geen zorgen, dan kijken we er samen naar tijdens de onboarding.
Wat bespreken we tijdens de call?
Schade melden binnen 48 uur Controleer je voertuig na elke huurperiode. Schade na een huurperiode moet binnen 48 uur na uitchecken gemeld worden. (Het is gebruikelijk dat je je voertuig binnen 48 uur controleert).
Snel hulp via de app Je kunt ons ondersteuningsteam altijd bellen via elke boeking in de app, voor technische hulp (ook buiten een lopende huur om) of bij andere vragen over de verhuur.
Informeer je garage of monteur Laat weten dat er een Keyless-systeem in je voertuig zit. Heeft je garage vragen? We brengen ze graag in contact met onze installateurs. Ervaar je een storing? Neem eerst contact met ons op, het kan zomaar een Keyless-issue zijn dat we snel kunnen oplossen.
Beveiliging & gebruik in de praktijk Je voertuig is uitgerust met een startonderbreker. Gebruik de app om de voertuig te openen en te vergrendelen vóór en na de huur. Daarna gebruik je de sleutel zoals een huurder dat ook zou doen.
Na de onboarding Je ontvangt van ons een e-mail met alle technische info over het Keyless-systeem. Zo kun je alles rustig nalezen. Heb je later nog vragen? Stel ze gerust.
