Verhuurders - FAQ - Verhuren van mijn auto

Wat moet je weten voordat je aan de slag gaat met het verhuren van je auto? Niet veel - verhuren via SnappCar is makkelijk, maar lees wel even deze FAQ door zodat je goed op de hoogte bent.

Eerste keer verhuren: Hoe werkt het?

Meer weten over Eerste keer verhuren > klik hier!

Boekingen - Accepteren - Wijzigen - Annuleren

Hoe kan ik een boeking Accepteren?

Wanneer je een verzoek via SMS/e-mail hebt ontvangen kun je deze Accepteren via de e-mail of via Mijn Verhuur > klik op Accepteren.

Hoe kan ik een boeking Wijzigen?

Een boeking wijzigen kan helaas niet, je kunt het verzoek afwijzen en in een bericht aan de huurder laten weten dat een ander tijdstip wel mogelijk is. Dit kan dan een nieuw verzoek sturen dat je wel kunt accepteren.

Hoe kan ik een boeking Annuleren?

Je kunt een boeking annuleren via Mijn verhuur > klik op de desbetreffende boeking > Annuleren laat de huurder altijd weten waarom je de boeking annuleert.

Check-in & check-out

Klik op de link in de SMS/e-mail en log in. Start de check-in en vul de volgende zaken in:

1. Huidige kilometerstand

2. Huidig brandstofniveau

3. Noteer eventuele (Bestaande) Schade

4. Controleer het rijbewijs van de huurder

5. Huurder geeft akkoord

6. Ready to go!

Aan het eind doen jullie hetzelfde bij de check-out

Meer weten over het Digitale SnappForm > klik hier!

Opbrengst - Uitbetaling

Wat kan ik verdienen via SnappCar?

De opbrengst van SnappCar is makkelijk te berekenen met de volgend formule: 

Wanneer krijg ik uitbetaald?

5 werkdagen na het afronden van de check-out wordt het volledige bedrag overgemaakt naar jouw rekeningnummer. Let op: dit kunnen we alleen doen als jij ook je bankgegevens hebt ingevuld.

Verzekering - Samenwerking Allianz

Moet ik mijn verzekering opzeggen?

Nee, tijdens een boeking gaat er als het ware een extra laagje om jouw eigen verzekering heen. Mocht er dan wat tijdens een boeking gebeuren dan handelt onze verzekering dit af.

Wat moet ik doen in geval van een schade?

Schade wordt aan het eind van de boeking gemeld via de check-out, er gaat dan direct een schaderapportage naar Allianz en wij melden de schade aan. Allianz pakt het daarna verder op met jou en de huurder.

Kunnen jullie iets meer vertellen over de dekking van de verzekering?

Absoluut, lees in dat geval even rustig dit artikel voor meer specifieke informatie over de Dekking van de verzekering > klik hier!

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met onze community support
Mogelijk gemaakt door Zendesk