Hoe meld ik een schade?

Mocht het voorkomen dat de huurder terugkomt met schade aan de auto dan kunnen we deze voor je in behandeling nemen. Na afloop van de huurperiode doorloop je samen met de huurder de check-out en noteren jullie de nieuwe schade met een foto en een korte omschrijving. Na acceptatie door beide partijen wordt automatisch een schaderapportage naar het Community Support Team en naar Allianz gestuurd.

Alleen in geval van een aanrijding met tegenpartij is het de bedoeling dat de huurder het Europees Schadeformulier invult samen met de tegenpartij. Het schadeformulier vind je hier: Schadeformulier.pdf

Wat als ik de schade niet gezien heb tijdens de check-out?

Voor Allianz is het belangrijk dat aangetoond kan worden dat de schade tijdens de huurperiode is ontstaan. Het is daarom uiterst belangrijk dat de schade tijdens de check-out wordt ingevoerd.

Constateer je toch schade na afloop van de boeking? Maak zo snel mogelijk (en binnen 48 uur na afloop van boeking) melding van de schade via support@snappcar.nl. Neem daarna direct contact op met de huurder. Wanneer jullie samen tot de conclusie zijn gekomen dat de schade tijdens de huurperiode is ontstaan, dan kunnen wij deze indienen bij Allianz. Je kunt hiervoor het damageform van Snappcar bij ons opvragen en samen met de huurder invullen. Wij zullen hiermee de schadeclaim indienen bij Allianz.

Let op: schade die wordt geconstateerd buiten 48u na afloop van de boeking kan helaas niet meer in behandeling genomen worden.

Hoe verloopt de afhandeling van de schade?

Na het afronden van de check-out wordt de nieuwe schade direct aangemeld bij Allianz. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Allianz neemt in de regel binnen enkele werkdagen per telefoon of e-mail contact met je op om schade te bespreken. Allianz informeert je over, en verwijst je door naar het dichtstbijzijnde aangesloten schadeherstelbedrijf. Je kunt dan een afspraak maken met het schadeherstelbedrijf om de schade te laten repareren.

Zodra Allianz de factuur van het schadeherstelbedrijf heeft ontvangen, maken zij het schadebedrag over. Dit kan aan jou worden overgemaakt, of rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf. Achteraf brengen wij het eigen risico bij de huurder in rekening.

Meer informatie over de verzekering van Allianz vind je hier. Of neem eens een kijkje in de verzekeringspolis van Allianz: