Waar ben je naar op zoek?

Ophalen en inchecken

Het in- en uitchecken van de boeking kan op twee verschillende manieren verlopen, afhankelijk van of het een Keyless boeking betreft of een boeking met een persoonlijke sleuteloverhandiging. In dit artikel lichten we toe hoe het check in- en uit process er in beide gevallen uitziet.

 

Een Keyless boeking inchecken

Een persoonlijke sleuteloverhandiging inchecken

Een Keyless boeking inchecken

Wanneer je een Keyless auto huurt, is de eigenaar niet aanwezig voor de sleuteloverdracht. Je kunt een Keyless boeking herkennen aan het Keyless icoontje bij de boeking:

Screenshot_2019-09-04_at_12.16.32.png

Belangrijk om te weten voordat je de check-in start:

  • Zorg ervoor dat de boeking op tijd betaald is. Je ziet de status van de boeking in het overzicht in de app. Als de betaling niet is voldaan voor de starttijd van de boeking, komt deze te vervallen.

  • Vanaf 30 minuten voor de starttijd kan je beginnen aan de check-in. Als je eerder wil inchecken, moet de tijd van de boeking worden aangepast. Lees hier  hoe je dat kan doen.

  • Een smartphone met de SnappCar app is nodig om een check-in te starten en gebruik te maken van het platform. Zorg voor voldoende batterij en een internet connectie.

Hoe werkt de check-in

  • Klink op ‘inchecken’ in de SnappCar app en start met het maken van foto’s van de auto, zoals aangegeven in de app. Let goed op of er schades staan en vergelijk eventuele schades met de reeds gemelde beschadigingen in het autoprofiel. Eventuele nieuwe schades kun je ook toevoegen in deze stap.

  • Volg alle stappen en klik op “open de auto”, en de auto gaat open. De sleutels zijn te vinden in het dashboardkastje. Vergeet ook de volgende stap van de interieur check niet te voltooien.

  • Start de auto en maak een foto van de brandstof en kilometerstand. (Bij de meeste Keyless auto’s wordt dit automatisch bijgehouden, maar we raden je aan om voor de zekerheid een foto te maken zodat je niet teveel betaalt na een huurperiode.)

Je bent nu klaar om op pad te gaan met je Keyless auto! 🎉

 

Een persoonlijke sleuteloverhandiging inchecken

 

Belangrijk om te weten voordat je de check-in start:

  • Zorg ervoor dat de boeking op tijd betaald is. Je ziet de status van de boeking in het overzicht in de app. Als de betaling niet is voldaan voor de starttijd van de boeking, komt deze te vervallen.

  • Vanaf 30 minuten voor de starttijd kan je beginnen aan de check-in. Als je eerder wil inchecken, moet de tijd van de boeking worden aangepast. Lees hier hoe je dat kan doen.

  • Een smartphone met de SnappCar app is nodig om een check-in te starten en gebruik te maken van het platform. Zorg voor voldoende batterij en een internet connectie.

 

Inchecken

Wanneer je de eigenaar van de auto ontmoet, moeten jullie 5 stappen doorlopen. Deze dien je uit te voeren wanneer beide partijen aanwezig zijn.

  • Foto’s en schades: Maak foto’s van de auto vanuit 8 hoeken (de app geeft aan vauit waar). Je wordt gevraagd of de staat van de auto overeenkomt met de foto’ in de app. Zorg er in deze stap ook voor om eventuele nieuwe schades te melden als deze nog niet in de app staan. 

  • Kilometerstand: Vul de kilometerstand in, of bevestig deze als de eigenaar dit al heeft ingevuld. Zo weten jullie hoeveel kilometers er tijdens de rit gereden worden. 

  • Brandstofniveau: Vul het huidige brandstofniveau in door aan te geven voor hoeveel procent er op de meter staat.

  • Rijbewijs controle: Geef je rijbewijs aan de eigenaar zodat deze kan bevestigen dat de identiteit van de boeking overeenkomt met de jouwe.

  • Sleuteloverdracht: Bevestig dat je de sleutels in ontvangst hebt genomen van de eigenaar. 

Zorg er ook voor dat je eventuele vragen over de auto stelt, zoals waar je het beste kan tanken en zorg dat jullie elkaars contactgegevens hebben zodat je elkaar kan bereiken tijdens de boeking. 

 

Mocht er technisch iets fout gaan met de app, bel ons dan via de boeking pagina. We zijn 7 dagen per week van 07:00 tot 24:00 telefonisch bereikbaar tijdens actieve boekingen  Zorg ervoor dat je schades, brandstofniveau en kilometerstand goed vastlegt en neem contact met ons op mocht er tijdens het incheck proces iets zijn waar we je mee kunnen helpen.

Nadat alle stappen zijn voltooid, krijg je een mail dat je bent ingecheckt en verzekerd op pad kan gaan.