In dit artikel vind je alle informatie wat betreft de SnappCar verzekering, de kosten en wat wel en niet onder de dekking valt.
Hoe werkt de SnappCar verzekering?
Moet ik betalen voor de verzekering?
Wat valt onder de dekking?
Wat valt niet onder de dekking?
Wat gebeurt er als mijn auto total loss wordt verklaard?
Hoe kan ik contact opnemen met Allianz?
Hoe zit het met mijn eigen persoonlijke auto verzekering?
Hoe werkt de SnappCar verzekering?
De SnappCar-verzekering is van kracht tijdens de huurperiode die via ons platform is geboekt en als het inchecken is afgerond volgens onze standaard digitale procedure. Met de volledige casco dekking ben je uitgebreid verzekerd tegen schade, diefstal en vandalisme. Mocht er tijdens de boeking schade ontstaan, dan wordt deze afgehandeld via de verzekeringsmaatschappij Allianz.
Moet ik betalen voor de verzekering?
Ja, SnappCar rekent een verzekering vergoeding voor elke huurperiode. De hoogte van de verzekeringskosten is verschillend per boeking, afhankelijk van verschillende factoren. De verschillen in het bedrag komen doordat de verzekeringsfee gebaseerd is op het risicoprofiel van de auto en huurder. Dit betekent dat op basis van factoren zoals (onder andere leeftijd van de huurder en waarde van de auto, de verzekeringsfee lager of hoger kan zijn, net als bij een gewone autoverzekering. De verzekeringsfee voor boekingen met een zeer hoog risico op schade, bij bijvoorbeeld auto's met een hoge waarde, bedraagt de verzekeringsfee €20,00 per dag. De verzekering wordt opnieuw afgesloten voor iedere verhuur, dus je bent geen abonnementskosten of maandelijkse bijdrage verschuldigd voor de verzekering.
Wat valt onder de dekking?
Onder de 'volledig casco'-verzekering wordt in principe alle schade gedekt die is veroorzaakt door plotselinge externe factoren, zoals krassen, deuken, ruitschade, diefstal, en verduistering. Daarnaast is de wettelijke aansprakelijkheid gedekt voor zowel de bestuurder als eventuele extra bestuurders. De auto is verzekerd tegen de verzekeringstechnische waarde met een maximum van € 90.000. Allianz treedt op als verzekeringsmaatschappij Allianz en zal schadeclaims beoordelen en afhandelen. Ook hulp bij pech onderweg en het transport van de auto naar een garage zijn beide gedekt door de verzekering, mits de auto ook persoonlijk WA-verzekerd is.
Wat valt niet onder de dekking?
Technische schade wordt niet gedekt door de verzekering van Allianz, aangezien deze schade bijna altijd het gevolg is van ouderdom of ‘slijtage’ van de auto en de huurder hier niet aansprakelijk voor kan worden gesteld. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om ervoor te zorgen dat de verhuurde auto in goede staat. Als een auto als gevolg van technische schade niet verder kan rijden tijdens een verhuur, zal SnappCar de auto slepen naar een reparatiewerkplaats, maar geen verdere reparaties vergoeden.
Wat gebeurt er als mijn auto total loss wordt verklaard?
Een auto wordt beschouwd als total loss als de totale kosten van het repareren van de auto hoger zijn dan de dagwaarde van de auto in normale toestand. Om dit te kunnen bepalen zal Allianz een schade-expert naar de auto laten kijken. Als de deskundige vaststelt dat de auto total loss is, zal Allianz de dagwaarde aan de eigenaar uitbetalen.
Hoe kan ik contact opnemen met Allianz?
Allianz is verantwoordelijk voor het afhandelen van de schades. Neem contact op met hen als je een vraag over een specifiek schadegeval. Dit kan via snappcar@allianz.nl. Ook eventuele bezwaarschriften kunnen naar dit e-mail adres worden verzonden.
Hoe zit het met mijn eigen persoonlijke auto verzekering?
Tijdens een huurperiode bij Snappcar is je auto verzekerd via onze verzekeringspartner Allianz. Dit betekent dat je eigen verzekering niet wordt aangesproken mocht er tijdens de huurperiode schade ontstaan aan je auto. Voor (eigen) gebruik buiten huurperiode om, heb je een eigen autoverzekering nodig. Zonder persoonlijke auto verzekering is het niet toegestaan je auto te verhuren via SnappCar.
Mocht je toch twijfelen of jouw verzekering autoverhuur toestaat, raden we aan dit even bij ze te checken. Momenteel staan Allianz Direct en Centraal Beheer Achmea particuliere autoverhuur toe, maar hou er rekening mee dat de polisvoorwaarden jaarlijks kunnen wijzigen.
Meer informatie over de SnappCar verzekering, verzekeringsvoorwaarden en het polisblad, vind je hier.