Naar de hoofdinhoud

Wat te doen bij pech?

Mijn huurauto heeft pech, wat moet ik doen?

Deze week bijgewerkt

Heeft je huurauto pech of kun je niet verder rijden door schade? Heel vervelend, we helpen je graag verder. Bel de pechhulp via de SnappCar app. Zie je waarschuwingslampjes op het dashboard? Stop met rijden en bel meteen. Doorrijden kan extra schade veroorzaken en dat willen we natuurlijk voorkomen.

Zo bel je pechhulp:

  1. Ga naar ‘Mijn boekingen’ in de app

  2. Open je actieve boeking

  3. Scroll naar beneden en kies ‘Contact Support’

  4. Selecteer optie 2: Pechhulp

Laat ook de eigenaar weten wat er aan de hand is. De pechhulpdienst kijkt of het probleem ter plekke opgelost kan worden. Lukt dat niet, dan wordt de auto naar een garage gebracht.

Kan de auto niet direct gerepareerd worden?

Doe dan de check-out via de app of website. Noteer de kilometerstand, tankinhoud en maak foto’s van de schade. Zo start automatisch ons schadeproces en wordt de verzekeraar (Allianz) geïnformeerd.

Vervangend vervoer

De pechhulp doet er alles aan om je snel weer op weg te helpen. Lukt dat niet, dan kan er, afhankelijk van de situatie, vervangend vervoer geregeld worden. Denk aan het openbaar vervoer of een huurauto. Dit gebeurt altijd in overleg met jou en SnappCar. In Nederland geldt een maximale termijn van vervangend vervoer van 2 kalenderdagen. In het buitenland is dit 4 kalenderdagen.

Extra kosten pechhulp bij niet gedekte gevallen

We brengen €100 extra kosten per pechgeval in rekening bij hulpverlening in de volgende situaties:

  • Verkeerde brandstof getankt

  • Stilstand door niet tijdig tanken of opladen

  • Lege accu door verlichting aan te laten

  • Sleutels in het voertuig achtergelaten

Pech in het buitenland

Ook in het buitenland krijg je pechhulp als je bij het boeken buitenlanddekking hebt gekozen én toestemming hebt van de eigenaar om de grens over te gaan. Zonder dekking zijn de kosten voor jou en die kunnen flink oplopen.

Goed om te weten:

  • Reparatie kan tot 4 dagen duren

  • Lukt dat niet? Dan wordt de auto teruggebracht naar Nederland

  • Vervangend vervoer is mogelijk, maximaal 4 dagen, in overleg met SnappCar

  • Extra kosten zoals hotel of maaltijden worden niet vergoed

Check vooraf je reisverzekering, die dekt vaak dit soort kosten.

Was dit een antwoord op uw vraag?