Hoewel het niet de bedoeling is, kan een huurder onderweg pech krijgen met jouw auto. Hieronder lees je hoe het proces verloopt en hoe SnappCar jou als verhuurder ondersteunt.
Wat gebeurt er na inschakeling van pechhulp?
De huurder belt de pechhulpdienst
In de meeste gevallen wordt het probleem direct verholpen, zoals bij:
Een lege accu
Een lekke band
Andere kleine technische problemen
Na de oplossing kan de huurder de rit vervolgen zonder extra kosten
Als directe oplossing niet mogelijk is
De auto wordt afgesleept naar de garage die jij aan ons doorgeeft
De huurder krijgt ondersteuning bij het bereiken van de bestemming of terugreis
Je ontvangt inkomsten over de periode waarin de auto daadwerkelijk is gebruikt
Bereikbaarheid tijdens pechhulp
Zorg dat je goed bereikbaar bent wanneer pechhulp wordt ingeschakeld. Indien je auto versleept moet worden, hebben we het adres van jouw garage nodig. Dit kunnen we telefonisch of per mail bij je opvragen.
Frequentie van pechmeldingen
SnappCar houdt bij hoe vaak pech gemeld wordt. Bij herhaaldelijke storingen (bijvoorbeeld bij Keyless voertuigen) nemen we contact met je op om het probleem te bespreken.
Maatregelen bij structurele problemen kunnen zijn:
Tijdelijk uitsluiten van buitenlanddekking
In het uiterste geval: verzoek tot verwijdering van het voertuig binnen 30 dagen
Kosten die niet door de verzekering worden gedekt
Wanneer pech ontstaat door de slechte staat van het voertuig (bijvoorbeeld banden met te weinig profiel), kunnen de gemaakte kosten voor pechhulp achteraf aan jou worden doorbelast. Ook mechanische schade valt vaak niet onder de dekking.
Controleer daarom regelmatig de technische staat van je auto. Alle vereisten staan vermeld in Artikel 5.1 van onze Algemene Voorwaarden.
