Ja, maar alleen wanneer het een auto is die naar het buitenland mag én je buitenlanddekking hebt geselecteerd bij je boeking. Heb je dit niet gedaan en krijg je pech in het buitenland? Dan kan onze pechhulp je wel helpen, maar worden alle kosten volledig aan jou doorbelast. Deze bedragen kunnen hoog oplopen.
Je mag dus naar het buitenland, mits:
De eigenaar toestemming geeft om de gekozen auto mee te nemen naar het buitenland. Dit kan je zien door op 'extra auto informatie' te klikken en te controleren of er een groen vinkje staat bij 'buitenland'.
Buitenlanddekking hebt gekozen bij je boeking
Je mag alleen naar landen die op de groene kaart staan. In sommige landen is deze kaart verplicht. Voor meer informatie over de groene kaart klik hier.
Krijg ik vervangend vervoer als de auto niet gerepareerd kan worden?
Het doel van pechhulp is om jou zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Lukt dit ter plaatse niet, dan kan de pechhulpdienst vervangend vervoer inzetten per openbaar vervoer of huurauto. Dit verschilt per situatie en gaat altijd in overleg met jou en SnappCar.
Binnen Nederland: maximaal 2 dagen vervangend vervoer
In het buitenland: maximaal 4 dagen vervangend vervoer
⚠️ Let op: Vervangend vervoer wordt alleen ingezet als de auto niet binnen 4 kalenderdagen gerepareerd kan worden. We hebben dus eerst een diagnose nodig voor er vervangend vervoer ingezet kan worden.
Krijg ik een overnachting vergoed als mijn auto pech heeft?
Nee, de SnappCar-verzekering dekt geen overnachtingen, maaltijden of andere extra kosten bij pech. We raden je aan om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten die dit soort kosten wel dekt.
Extra kosten pechhulp bij niet gedekte gevallen
We brengen €100 extra kosten per pechgeval in rekening bij hulpverlening in de volgende situaties:
Verkeerde brandstof getankt
Stilstand door niet tijdig tanken of opladen
Lege accu door verlichting aan te laten
Sleutels in het voertuig achtergelaten
