Wat als ik met pech langs de weg sta?

Tijdens de boekingsperiode ben je verzekerd in het geval van pech. Wanneer de auto ineens niet meer goed werkt, er waarschuwingslampjes gaan branden of een vreemde geur/rook ontstaat, parkeer de auto dan direct op een veilige plek. Probeer te ontdekken wat er mis is en bel de pechdienst.

Neem contact op met onze pechdienst via telefoonnummer:

  • Nederland: +31 (0)30-2087011 en kies optie 1

Je wordt doorverbonden met Allianz Global Assistance (AGA), zij helpen je verder met de pechsituatie.

AGA bekijkt de aard van het probleem en regelen de benodigde hulp, bijvoorbeeld via een monteur of bergingsbedrijf. Wanneer het voertuig niet meer rijdbaar is, zal deze worden afgesleept zodat de auto verder onderzocht kan worden bij een garage. In het geval van pech in Nederland krijg je maximaal 2 dagen vervangend vervoer. 

Pech en reparaties in het buitenland

Auto’s die stranden en niet ter plekke gerepareerd kunnen worden, worden vrijwel altijd afgesleept naar de garage van de verhuurder. Wanneer de SnappCar in het buitenland strandt, zal er eerst bekeken worden of de auto binnen 2 werkdagen gemaakt kan worden. De kosten voor transport zijn hoog en dus zal er ter plekke gerepareerd worden indien mogelijk. Een garage zal een diagnose stellen en inschatten welke reparaties er gedaan moeten worden en tegen welke kosten. Houd hierbij goed contact met de verhuurder! In een uiterst geval kan de verhuurder besluiten om af te zien van reparatie en zal de auto alsnog worden teruggebracht.

Afsluiten van de boeking

Normaal gesproken breng je de auto terug bij de verhuurder en kunnen jullie de huur afsluiten middels de check-out. Wanneer de auto via een transport wordt afgesleept is dit meestal niet mogelijk. Het is verstandig om met de verhuurder af te spreken op welke wijze deze controle alsnog plaats kan vinden.

TIP: In het geval van pech, noteer dan alvast het brandstofpeil en de kilometerstand. Dit maakt het doen van de check-out op een later moment een stuk eenvoudiger.