Wat is de dekking van de verzekering?

SnappCar werkt samen met Allianz, één van de grootste autoverzekeringsmaatschappijen ter wereld. Gedurende de huurperiode wordt de autoverzekering van de verhuurder tijdelijk vervangen door de verzekeringspolis van SnappCar. De verzekeringsfee (incl. assurantiebelasting) is inbegrepen in het huurbedrag. Dit is hetzelfde ongeacht het type of merk auto.

Verzekering tijdens de boeking

Tijdens de boeking is de auto verzekerd via SnappCar. Deze gaat als het ware als een extra laagje over de reguliere verzekering van de eigenaar heen. Mocht er schade ontstaan tijdens de boeking dan wordt deze via onze verzekeraar (Allianz) afgehandeld.

Met de Volledig Casco dekking ben je uitgebreid gedekt tegen schade, diefstal en vernieling. Maar zoals bij iedere verzekering zijn er ook uitsluitingen. Schade door technische mankementen aan het voertuig, bijvoorbeeld veroorzaakt door (natuurlijke) slijtage, vallen niet onder de dekking.

Mocht er schade zijn ontstaan tijdens de boeking dan noteer je deze aan de hand van een foto en een korte omschrijving tijdens de check-out. Ons Community Support Team ontvangt dan een schaderapport en zal deze doorzetten naar de verzekeraar. Lees hier hoe je een nieuwe schade meld.

In het geval van aanrijding door een tegenpartij zijn alle inzittenden verzekerd voor de schade die zij als gevolg van een ongeval lijden; echter bij eigen schuld van de bestuurder is er geen dekking voor de bestuurder zelf, wel voor de overige passagiers. De bestuurder kan zijn eigen zorgverzekering hiervoor aanspreken.

Pechhulp

De verzekering is inclusief Pechhulp. Dit betekent dat wanneer je tijdens de boeking met pech komt te staan, je de hulp van SnappCar kunt inroepen. Hiervoor bel je ons noodnummer 030 - 208 7011 en kies optie 1 er vindt dan directe doorschakeling plaats naar de alarmcentrale van onze pechhulp Allianz Global Assistance.

Zij zullen kijken wat de aard is van de problemen en regelen de benodigde hulp, bijvoorbeeld via een monteur of bergingsbedrijf. Wanneer het voertuig niet meer rijdbaar is, zal deze worden afgesleept zodat de auto verder onderzocht kan worden bij een garage. Lees hier meer over pechhulp.

Eigen Risico

Voor schade geldt een eigen risico per gebeurtenis, welke doorbelast wordt aan jou als huurder. Wanneer je via SnappCar een auto huurt dan is er standaard een Eigen Risico van kracht. Dit bedrag moet je voor ieder schadegeval betalen. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de dagprijs van de auto, en of het je eerste SnappCar huur is. Bij een eerste SnappCar huur is het eigen risico met €500,- verhoogd. Je hebt wanneer je 27 jaar of ouder bent de optie om dit bedrag te beperken tot 250 euro. Je betaalt dan een vast bedrag per dag waardoor je, in het geval van schade, een eigen risico hebt van 250 euro. Lees hier meer over het eigen risico.

Buitenland

Ga je naar het buitenland? Ook dan ben je verzekerd, voor een meerprijs van €5,- per dag. Je moet dit wel voorafgaand aan je boeking aangeven en altijd toestemming vragen aan de verhuurder. Zonder zijn of haar toestemming is het niet toegestaan om de auto mee te nemen naar het buitenland.

Verzekeringsbewijs

In de boekingsbevestiging die je van ons per e-mail ontvangt vind je ook het internationale verzekeringsbewijs van onze verzekeraar Allianz. Het internationale verzekeringsbewijs staat niet gelijk aan de groene kaart, maar wordt in het overgrote deel van de Europese landen geaccepteerd als geldig verzekeringsbewijs.

Groene kaart

In een aantal landen ben je verplicht om een groene kaart te kunnen tonen. Landen waar een groene kaart verplicht is: Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Wit-Rusland, Cyprus, Israël, Marokko, Moldavië, Montenegro Slowaakse Republiek, Slovenië, Tunesië, Turkije, Oekraïne.

Indien je van plan bent om een van bovenstaande landen te bezoeken, zorg er dan voor dat je maximaal een week van te voren contact hebt opgenomen met het SnappCar support team, zij zorgen er dan voor dat jij een groene kaart ontvangt! Ons supportteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 18.00 via email: support@snappcar.nl.

Bekijk de verzekeringspolis van Allianz voor meer informatie.