Wat als je een bekeuring ontvangt voor een huurder?

Het kan voorkomen dat jouw huurder tijdens de verhuurperiode een parkeer- of verkeersboete krijgt. Je dient dit eerst onderling met de betreffende huurder op te lossen. Een bekeuring kan natuurlijk gebeuren maar het is belangrijk dat de huurder dit adequaat oppakt en het geld naar je overmaakt.

Komen jullie er samen niet uit? Dan kunnen wij het voor je oplossen en zorgen dat je de kosten snel vergoed krijgt.

Bekeuring door SnappCar laten regelen
Check eerst of de bekeuring in een verhuurperiode plaats heeft gevonden en bij welke boeking deze hoort. Stuur vervolgens een kopie van de bekeuring onder vermelding van het boekingsnummer en een screenshot van de correspondentie waarbij je de huurder verzoekt de bekeuring te betalen naar support@snappcar.nl.

Zorg ervoor dat de beschikking in zijn geheel, voor- en achterkant, wordt weergegeven op de afbeelding, we sturen namelijk ook een kopie naar de huurder om aan te kunnen tonen met welke reden wij geld afschrijven van zijn of haar rekening.

Administratiekosten SnappCar

Na ontvangst van jouw bericht nemen wij de bekeuring in behandeling en incasseren wij het bedrag bij de huurder. Hierbij brengen we tevens €10 extra administratiekosten in rekening. We maken daarna direct het bedrag van de bekeuring aan jou over zodat jij de bekeuring kunt betalen. De kosten van een bekeuring worden volledig door ons vergoed, ook wanneer het ons niet lukt om het bedrag bij de huurder af te schrijven.

LET OP: Vergeet niet om op tijd te betalen! Hier ben je als verhuurder zelf verantwoordelijk voor, SnappCar is niet gemachtigd om verhogingen te verwerken.

Bekeuring uit het buitenland

Het verwerken van buitenlandse bekeuringen is in een aantal gevallen anders. Belangrijk is, na controle of de bekeuring tijdens de verhuurperiode is gereden, of de brief die je hebt ontvangen ook de daadwerkelijke beschikking is. Dit kun je herkennen aan de vermelding van een bedrag (de hoogte van de boete).

In sommige gevallen dien je eerst een formulier in te vullen of jij de bestuurder was van de auto ten tijde van de verkeersovertreding. In dat geval is het handig als je even contact opneemt met de huurder zodat hij of zij het formulier kan invullen. Je ontvangt dan later de echte bekeuring.

Op het formulier vul je de gegevens als eigenaar van de auto in. Vervolgens stuur je dit als scan naar de huurder (zijn of haar emailadres kun je terugvinden op het SnappForm). Onderstaande tekst kun je, bijvoorbeeld, toevoegen in de mail naar de huurder.

Onlangs ontving ik een verkeersboete uit het buitenland. Uit de datum en tijd maak ik op dat jij toen via SnappCar in mijn auto reed. Ik heb vanuit mijn kant alle informatie ingevuld en de verantwoordelijkheid ligt nu bij jou om het verder af te handelen met de betreffende autoriteiten. Ik heb SnappCar in de cc gezet zodat zij zich bewust zijn van de gang van zaken. Graag wil ik je verzoeken zo spoedig mogelijk het formulier op te sturen en mij hiervan op de hoogte te stellen.

Tip: Gebruik de gratis app Scannable om een scan te maken met je smartphone (te downloaden in de App Store en Google Play).